Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af holdingselskab, efter oprettelse af ApS

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense C
Tilmeldt 28. Mar 15
Indlæg ialt: 53
Fra  Pandas Digital ApS Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har lige et par spørgsmål angående virksomheds struktur osv.

I starten af 2016 oprettede jeg et ApS, hvor jeg har drevet et webbureau fra. Men nu står jeg og skal have flere forskellige aktiviteter i virksomheden. Derfor vil jeg høre om det kan lade sig gøre at oprette et holding selskab nu, og lade det eje mit ApS, eller har jeg gjort det den forkerte vej rundt.

Da jeg oprettede mit ApS, hvilket jeg selv gjorde uden revisor, kaldte jeg det et navn som passer til et webbureau, men hvis jeg vil have flere forskellige aktiviteter, ville det så ikke være smartere at omdøbe det til eksempelvis Jonas Hansen ApS, og oprette bi-navne til de andre aktiviteter som eks.

"Jonas Hansen Holding" som så ejer "Jonas Hansen ApS".

Bi-navne til "Jonas Hansen ApS": Webbureau ApS, Catering ApS og Andet ApS

Håber nogle kan hjælpe mig lidt på vej her :)

Web Programmør med erfaring indenfor linux, php, mysql, javascript og div. cms som magento, prestashop, wordpress & drupal.

Kontakt mig for et godt tilbud! :)

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Du kan evt. også bare stifte et nyt ApS der er ejet af dit nuværende ApS, med mindre du specifikt vil have et selskab der er registreret som et Holdingselskab uden nogen aktivitet i det.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Odense C
Tilmeldt 28. Mar 15
Indlæg ialt: 53
Fra  Pandas Digital ApS Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias,

Tak for svaret, jeg går vel glip af nogle fordele, hvis jeg stifter det som ApS, og ikke holdingselskab, eller det det samme ?

Web Programmør med erfaring indenfor linux, php, mysql, javascript og div. cms som magento, prestashop, wordpress & drupal.

Kontakt mig for et godt tilbud! :)

Fra Tilst
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Den smule jeg ved om det: Så må du ikke bare overdrage andele af dit ApS til et holdingselskab. Det er skattesnyd.

Du skal have oprettet et holdingselskab, så dette selskab kan eje dine fremtidige aktiviteter. Det kan sagtens være et Holding IVS. Herefter skal dit nuværende ApS vurderes og sælges tilbage dit holdingselskab.

Det er nok vigtigt, at få fat i en kyndig revisor der kan hjælpe med vurderingen af dit nuværende ApS.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Hansen:
Håber nogle kan hjælpe mig lidt på vej her :)

Hvis du vil have lagt et holdingselskab ovenpå dit nuværende aps er vejen frem en aktieombytning. Det koster lidt at gennemføre i forhold til hvis du havde lavet holdingselskabet fra starten.

Hvis du googler "aktieombytning ditselskab.dk" vil du finde en god introduktion til forløbet af en aktieombytning. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Men du er selv inde på binavne - og har du ikke andet behov for holding end div brancher så kan du jo sagtens hedde whatever ApS som hovednavn og så have binavne til det samme selskab - til masser af aktiviteter

Husk hvert selskab let koster mellem 4.000 og 12.000 kr om året at drive hvert og et - også holding  - så lav nu ikke holding med 4 døtre for at dække branche behov http://johnhannover.blogspot.dk/2015/09/hvadkosterfirma.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense C
Tilmeldt 28. Mar 15
Indlæg ialt: 53
Fra  Pandas Digital ApS Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for svarene, jeg tror jeg går med at omdøbe mit nuværende ApS, oprette et par bi-navne tildet og køre uden et holding selskab for nu.

Web Programmør med erfaring indenfor linux, php, mysql, javascript og div. cms som magento, prestashop, wordpress & drupal.

Kontakt mig for et godt tilbud! :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)