Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ifm. betaling af print for elevproducerede bøger i EU

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en gratis global  tjeneste, hvor børn kan lære at skrive og læse ved at skabe deres egne bøger i et digitalt læringsværktøj. Vi står foran at indføre betaling for printe af disse bøger, men i den forbindelse er der dukket nogle spørgsmål op, som vi har svært ved at finde entydige svar på. Det drejer sig om: 

Vil der i EU være moms på betaling for sådan en ydelse? Jeg ved eksempelvis, at der er nogle lande er momsfritagelse for bøger, men vil det også gælde en ydelse som vores? Hvilke lande vil i så fald være indtaget?

Jeg har læst mig til nedenstående på skat.dk, men har brug for at vide om skoler i EU er registreret som virksomheder. Jeg ved, at offentlige grundskoler i DK ikke er momsregistreret, men ved ikke, hvordan det forholder sig for privatskoler og skoler i andre EU-lande (både offentlige og private. 

"Hvis du som dansk virksomhed sælger ydelser til virksomheder i andre EU-lande, skal du normalt ikke opkræve dansk moms. Køberen skal selv beregne og betale moms i det EU-land, hvor han har sin virksomhed."

Jeg håber, at nogen kan hjælpe/svare, så vi kan få implementeret betalingsfunktionen hurtigst muligt.

Med venlig hilsen 

Janus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

printede bøger vil sige:

Altid dansk moms på ved salg til private i EU

Ved salg til momsregistrerede i EU (jeres pligt at kontrollere de er momsregistrerede via VIES - ingen moms på men teksten Reverse Charge, som betyder kunden selv indberetter i sit land (efter sit lands regler) opgives på hver kundes VAT nr i danske moms EU salg og i rubrik C som jeg husker det i hovedet.

Salg til private og firmaer uden for EU - ingen moms - opgives i rubrik C

E-bøger til private i EU vil være elektronisk ydelse og ved salg til private skal der registreres i hvert EU land via danske skats onestopshop - ellers samme regler som for de printede

vent lige om andre har mere specifik bog viden

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)