Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medarbejder bolig (evt fri)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarup
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Må min virksomhed leje et hus, og flytte sine aktiviteter dertil (som et domicil) og samtidig lade en medarbejder bo i huset, enten gratis eller mod en leje der fx modsvarer kvadratmeter prisen?

Hvis han bor der gratis, skal han vist beskattes af lejeværdien, men vel kun af de rum han rent faktisk benytter til beboelse?

Tankerne går på en villa med 5 værelser, hvor de to skal bruges til erhverv (et kontor og et mødelokale) de tre andre værelser skal medarbejderen have. Køkken og badefaciliteter bliver så delt mellem virksomhed og lejer.

Hvis lejen fx er 10.000, og den beoede del udgør 60% af lejemålet, skal han så beskattes af 6000? eller hvordan beregner man dette?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarup
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Super:) og mange tak, det var jo lige det jeg ledte efter :)

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Skatteregelerne kan du læse i  Whiskeys indlæg.

Du skal også for en sikkerheds skyld undersøge i den kommune hvor huset er beliggende, om der er noget til hinder for erhvervsmæssig benyttelse af 2 rum i ejendommen.

Jeg går ud fra at der er tale om liberalt erhverv som ikke kræver lagerfaciliteter.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Aarup
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen.

Tak for svar, ja helt alm. liberalt erhverv, kun kontor og møder. De regler kender jeg godt til :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)