Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

beregning af afskrivning/slitage af værktøj

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra serritslev
Tilmeldt 6. Dec 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg har lidt spørgsmål omkring det at starte op som selvstændig tømrer blandt andet,

Hvordan beregner jeg slitage/afskrivning af værktøj, hvordan værdi sætter man det i forhold til ens time pris?

Jeg har gået og fiflet lidt med tanken om at starte op for mig selv, jeg har tidligerer været selvstændig som landbrugsvikar, da jeg er landbrugsuddannet, men nu er uddannet tømrer. Kan godt lide tanken om at være herre i eget hus om man så kan sige.
Har alt kendskab til regnskab osv. Det er på plads.

Men jeg har tænkt lidt på at jeg vil starte med kun at tage små projekter ind som jeg selv kan klare til at starte med, og så vil jeg ellers satse på at man kunne blive lejet ud til andre tømrervirksomheder, men ved bare ikke hvordan efterspørgslen er på det, eller hvor stort behovet er for. Håber i kan følge mig i det, sidder nemlig med tanker om timepriser osv. Hvordan det hænge sammen.
Og igen hvordan finder man ud af om der er en efterspørgsel på at leje tømrer ind pg hvem er det der har behovet? Håber der nogen der kan hjælpe mig med dette, eller pege mig i den rigtige retning🙂
På for hånd tak.

Mvh niels

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene at man skal ind og kigge på grænsen for småanskaffelser den er vidst på knap 13.000 kr. :)
Er det større ting man skal købe af værktøj, så skal du ind og vurdere hvor lang tid levetiden er.

Et eksempel.
Du har købt et eller andet stort værktøj som har koster 50.000 kr., det vurderes til at kunne holde i 5 år, hvorefter det skal skrottes. 50.000/5 = 10.000 pr. år kan der afskrives. (det var meget basic)

Håber det giver mening. :)

Fra serritslev
Tilmeldt 6. Dec 16