Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eneret til virksomhedsnavn eller ej?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra 2150 Nordhavn (Kbh. NØ)
Tilmeldt 15. Oct 16
Indlæg ialt: 34
Fra  Sienna Firm Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis min virksomhed har et navn, som er registreret i CVR osv. som enkeltmandsvirksomhed, har jeg så nogen form for beskyttelse, hvis en person skulle finde på at starte en virksomhed med et lignende navn, måske endda i samme branche? 

Sienna Firm. Besøg hjemmeside på SiennaFirm.net

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skulle for så vidt kun være hvis nogen direkte misbruger navnet...

Ellers skal du varemærkebeskyttes: http://www.rettigheder.dk/varemaerker

Min kones onkel har et særpræget navn på sin virksomhed. Men det hindrede ikke en anden virksomhed i at nuppe det samme. Han lagde sag an mod virksomheden, da navnet var varemærkebeskyttet. De endte med et forlig, hvor den anden virksomhed fik lov til at bruge dele af navnet - mod betaling.

Venligst

Brian Phillip

Fra Søborg
Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har eneret til dit varemærke, hvis det opfylder betingelserne for beskyttelse efter varemærkeloven. Varemærket skal ikke nødvendigvis registreres, da det modsat hvad mange tror beskyttes ved ibrugtagning (ved at du blot anvender varemærket, jf. varemærkelovens § 3, stk. 1, nr. 2. Så det er forkert, hvis man tror, at det SKAL registreres for at opnå beskyttelse af et varemærke.

Betingelserne efter varemærkeloven er lidt komplicerede blot at skrive her, så der ville jeg eventuelt søge lidt videre på nettet og eventuelt tage kontakt til en rådgiver inden for det område. 

Mvh Alexander Bojsen

Jurist og tekstforfatter. Skriver bl.a. juridiske artikler på eJura.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)