Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO problemer med Prestashop

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Måske er det bare mig, men jeg har et par udfordringer med SEO i Prestashop, som jeg ikke lige kan finde en løsning på.

Det er egentlig ret simpelt:

Når jeg søger på forskellige søgeord, så varierer den metabeskrivelse som Google viser, uagtet at det er den samme side, der ranker på søgeordene - og en metabeskrivelse som jeg ikke selv har valgt vel at mærke. Jeg har været inde i Prestashop under "SEO og URL'er" og skrive en meta-titel og beskrivelse - og den holder sig indenfor det tilladte antal tegn.

Mvh.

Malthe

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Malthe

Jeg tror som udgangspunkt at Google godt kan vælge en anden meta/tekstbrudstykke/beskrivelse end den du havde tiltænkt. Den meta tekst du lægger ind er som udgangspunkt en guideline, som Google kan vælge at bruge eller ikke. 

Metateksterne er ikke altid dem som Google vælger at bruge, ved forskellige relaterede søgninger. Google stykker selv nogle tekst brudstykker sammen som kan være sammensat af en eller flere tekster fra din side. 


Det er sådan jeg har forstået det. Dvs. Google ændrer din tekst til det de synes passer til den pågældende søgning. 

Om der kan være nogle tekniske ting med dit prestashop template/system - som skulle have betydning for dette - ved jeg ikke!!

Har jeg foretået dit spørgsmål rigtigt?

God arbejdslyst!!

René

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Malthe, 

Som René skriver, så vælger Google kun at bruge META som en del af sitets SEO. Der er flere faktorer, du kan bruge META til at fylde tekster på sitet (de keywords som du vil SEO med). 

Resten af de keywords som er på sitet bliver brugt til at ranke og vise snippets. På ecommercesites er det typisk ord som "kurv", "pris" osv elementære ord som bliver fyld. 
Prøv at køre en keyword density test på et varekort og så hvilke keywords som der er mange af, og så gerne long tail sætninger.

Her kører jeg en density test:
Fx. kan jeg se på et varekort, som sælger oliemaleri, at keyword ligger: oliemaleri 0.58%, det er simpelthen for lavt for, så du må tænke mere over at fylde tekster på sitet, som har reelle keywords, ellers vil du ranke højt på fx:

"lager" 3.46%
"kurv" 3.92%
"maleri" 1.96%

Hvis du installerer Google Search Console, får du indblik i hvilke keywords dine kunder bruger for at finde sitet og har dermed mere at arbejde med.

Det er en gammel problematik.
Nogen kunder jeg har arbejdet med, bruger slet og ret ikke Meta descriptions og har fine placeringer, fordi de hellere vil styre keywords direkte i indholdsteksterne.
https://moz.com/blog/why-wont-google-use-my-meta-description

Held og lykke. :-)

Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene.

Metatitlerne giver fin mening, men jeg vil bare gerne kunne påvirke dem for at forbedre min CTR som jeg synes er utrolig dårlig mine placeringer taget i betragtning. :)

Mvh

Malthe

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg oplever nu samme problem med min meta-titel, kun kun på forsiden.

Jeg ændrede den for en måned siden, og meta-titlen (og beskrivelsen) er stadig ikke opdateret. Mine undersider derimod - der fungerer det fint.

Forsiden er dog klart min vigtigste side, og har en utrolig lav CTR i forhold til mine gode placeringer (#1), hvorfor jeg meget gerne vil have ændret min meta-titel i et forsøg på at få flere ind :) Min konvertering% er nemlig ganske udmærket.

Nogle, der ved hvad der kan være galt - eller hvordan man evt. får afhjulpet problemet?

Mvh.

Malthe 

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)