Hej herinde Jeg har i laaang tid undret mig over hvorfor dælen Google er SÅ gammeldags? Søger jeg på noget på google, så får jer - udover alle reklamerne - 10 hits, og så skal jeg dæleme selv trykke mig videre til side 2.... hvad sker der lige for det? Hvis jeg selv havde en webshop hvor jeg kun viser 1o produkter, og jeg fx. har 101 produkter, hvor mange skal jeg så regne med rent faktisk ville klikke 10!!! gange for at se alle produkterne? Det er da enormt gammeldags. Er der ikke noget der hedder dynamisk loading? Jeg ved at de har et hensyn at tage, fordi der skal være plads til Google shopping, Adwords og meget andet. MEN der må være smartere måder at lave fremhævet annoncer etc. Google påstår jo at de gør ALT de kan for at give deres brugere så gode og relevante resultater som muligt. Ville det ikke være bedre for deres brugere at de bare kan scrolle videre ned på siden fremfor aktivt at skulle klikke "Næste" ? i mine øjne så ville det både være mere brugervenligt at have flere resultater, og det ville også afskaffe / minimere den evige higen efter bedre placeringer... Mærkeligt! Hilsen Morten |
Google plejer at splitteste en masse ting løbende, og de har garanteret prøvet forskellige ting i forhold til ajaxload m.m. og fundet frem til der så er færre der klikker på annoncerne, og derefter skrinlagt den ide.
WideEyes.dk & AAimport.dk:Google påstår jo at de gør ALT de kan for at give deres brugere så gode og relevante resultater som muligt. Ville det ikke være bedre for deres brugere at de bare kan scrolle videre ned på siden fremfor aktivt at skulle klikke "Næste" ?
Det er to forskellige ting du skriver om. Det er korrekt Google vil gøre nærmest ALT for at fremkomme med så gode og relevante resultater som muligt, og det laves der jo en masse løbende udvikling for at opnå (læs Rankbrain og machine learning, som er store udviklingsområder for Google nu og i fremtiden).
Hvordan de præsenterer disse relevante resultater er noget helt andet. Der har de aldrig givet udtryk for de vil gøre det bedst muligt for brugerne. Derimod præsenterer de relevante resultater, med øje for at så mange som muligt skal klikke på de annoncer der præsenteres.
Fordi Google vil levere gode resultater, betyder ikke de vil vælge den mest optimale måde at vise dem, set fra brugerens synspunkt. Visningen har i stor grad noget at gøre med hvor mange der klikker på annoncer.