Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er Google SÅ GAMMELDAGS?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde

Jeg har i laaang tid undret mig over hvorfor dælen Google er SÅ gammeldags?

Søger jeg på noget på google, så får jer - udover alle reklamerne - 10 hits, og så skal jeg dæleme selv trykke mig videre til side 2.... hvad sker der lige for det?

Hvis jeg selv havde en webshop hvor jeg kun viser 1o produkter, og jeg fx. har 101 produkter, hvor mange skal jeg så regne med rent faktisk ville klikke 10!!! gange for at se alle produkterne?

Det er da enormt gammeldags. Er der ikke noget der hedder dynamisk loading?

Jeg ved at de har et hensyn at tage, fordi der skal være plads til Google shopping, Adwords og meget andet. MEN der må være smartere måder at lave fremhævet annoncer etc.

Google påstår jo at de gør ALT de kan for at give deres brugere så gode og relevante resultater som muligt. Ville det ikke være bedre for deres brugere at de bare kan scrolle videre ned på siden fremfor aktivt at skulle klikke "Næste" ?

i mine øjne så ville det både være mere brugervenligt at have flere resultater, og det ville også afskaffe / minimere den evige higen efter bedre placeringer...

Mærkeligt!

Hilsen Morten

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Google plejer at splitteste en masse ting løbende, og de har garanteret prøvet forskellige ting i forhold til ajaxload m.m. og fundet frem til der så er færre der klikker på annoncerne, og derefter skrinlagt den ide.

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Google påstår jo at de gør ALT de kan for at give deres brugere så gode og relevante resultater som muligt. Ville det ikke være bedre for deres brugere at de bare kan scrolle videre ned på siden fremfor aktivt at skulle klikke "Næste" ?

Det er to forskellige ting du skriver om. Det er korrekt Google vil gøre nærmest ALT for at fremkomme med så gode og relevante resultater som muligt, og det laves der jo en masse løbende udvikling for at opnå (læs Rankbrain og machine learning, som er store udviklingsområder for Google nu og i fremtiden).

Hvordan de præsenterer disse relevante resultater er noget helt andet. Der har de aldrig givet udtryk for de vil gøre det bedst muligt for brugerne. Derimod præsenterer de relevante resultater, med øje for at så mange som muligt skal klikke på de annoncer der præsenteres.

Fordi Google vil levere gode resultater, betyder ikke de vil vælge den mest optimale måde at vise dem, set fra brugerens synspunkt. Visningen har i stor grad noget at gøre med hvor mange der klikker på annoncer.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for jeres indput. Ja Google har selvfølgelig sin forretning at passe på. MEN det er da også det eneste der retfærdiggør den måde de gør tingene på nu.... Som der bliver skrevet (de få der klikker videre til side 2....) 

Men så er der jo åbnet op for konkurrerende søgemaskiner :)

Hilsen Morten

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg undre mig over alle de billeder som intet har med det man søger på kommer frem i søge resultatet.

Der må de altså oppe sig.

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Under indstillinger på google.dk kan du vælge hvor mange søgninger du vil se pr. side. 

Er det det du gerne vil?

God arbejdslyst!!

René

Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 297
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Infinity scroll er noget fanden har skabt. Jeg HADER når en webshop har infinity scroll. Hvis jeg klikker ind på et produkt og går tilbage igen så kan jeg starte forfra og der er måske hvad der svarer til 5-10 sider der skal loades. Det tager jo en krig. Samtidig kan det være svært at finde det man så tidligere da man ikke lige kan gå til side 7 hvor det ligger eller du kan ikke lige springe 10 sider over for at komme til en specifik side. Næ nej du skal da lige igennem hele kataloget og jeg bliver mere irriteret end hvis jeg skulle trykke 10 gange for at komme til en side. Det er jo ikke en svær eller hård ting at trykke 'NÆSTE' :D

God aften :D 

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej

Ja det er mega irriterende, kan selv godt lide tjekke Footeren ud og hver gang jeg tror det kan lade sig gøre, dukker der flere produkter op...

ARGG.

God arbejdslyst!!

René

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)