Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tidsforbrug og budget til Facebook annoncering?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Jan 16
Indlæg ialt: 92
Fra  Photo2Me-Portrait2U.com Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved intet om det - er det en jungle af parametre og options, eller er det lige til højrebenet?

Hvor ligger vi henne i sværhedsgrad? 

Mht. udgifter - på hvilket niveau vil jeg ligge? - jeg er webshop med ét produkt (portrættegning)

Tak, vh Martin Vestergaard

Photo2Me-Portrait2U.com

PS: Jeg får p.t. et firma til at klare det for mig, men overvejer om det er noget jeg selv vil kunne klare på et tidspunkt ...

Fra København
Tilmeldt 21. Nov 16
Indlæg ialt: 66
Fra  Consulting Eleven Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Hvis du er helt ny i forhold til FB annoncering, så vil jeg anbefale dig, at fortsætte med at få nogen der har styr på det, til at gøre det for dig. Hvis du vil se gode resultater, og få noget ud af dine penge, så kræver det, at du/de har styr på hvad de laver. Og hvis du selv vil gøre dette, så kræver det en del tid i starten (ligesom alt andet) at lære, for slet ikke at tale om at blive god til det. Fordi ja, der er en jungle af  options, metrics osv.

Pointen er: Selvfølgelig kan du selv gøre det, men det vil kræve meget af din tid i starten. Og måske også unødvendige omkostninger, som folk der ved noget om det, kan undgå, da de allerede har lavet fejlene tidligere :-)

Ang. budget, så kommer det an på flere parametre. Men i forhold til din forretning, som lyder til at være meget niche og med kun ét produkt, så kræver det nok ikke de store udgifter. Et konkret bud kunne være, at du starter med 50 kr. per dag, og så løbende tilpasser det budget (+/-), alt efter om du skal lægge lidt til, eller kan skrue lidt ned for det.

     Dog mener jeg ikke, at det vigtigste spørgsmål er hvad det koster. Derimod er det vigtigste spørgsmål hvad du får igen for dine brugte annonceringskroner. Og det kræver, at du ved, hvad der virker bedst, og hvad der ikke virker.

Eksempel:

1) Du bruger 100 kr. på FB annoncering, og sælger for 10 kr.

2) Du bruger 1.000.000 kr. på FB annoncering, og sælger for 2.000.000 kr.

Hvilken situation ville du helst stå i? Jeg er ikke i tvivl om, at jeg selv helst vil vælge nr. 2 :-)

Håber dette giver mening. Lad vide hvis du har yderligere spørgsmål.

Med venlig hilsen,

Jacob

Tilmeldt 20. Jan 16
Indlæg ialt: 92
Fra  Photo2Me-Portrait2U.com Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob. Mange Tak for detaljeret og brugbart svar. Vh Martin

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

det kommer jo an på hvor meget du betaler nu, og hvor meget du får igen i omsætning.

Hvis du får 50% af din omsætning fra FB og du kun betaler til FB og det firma som får til det en mindre del, så det er en overskudsforretning, så vil jeg da blive ved med det. Men hvis du kun lige får det til at løbe rundt efter du har betalt det eksterne firma, så vil jeg stå for det selv.

Nu skal vi jo heller ikke gøre FB annoncering til rakat videnskab, og det er langt nemmere end f.eks. google adwords. Og der findes masser af hjælpe videoer, information på både facebook og diverse sider.

Tilmeldt 20. Jan 16
Indlæg ialt: 92
Fra  Photo2Me-Portrait2U.com Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

TaK f svaret. Vh Martin

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Har du mod på det og gerne vil investere den tid det kræver, kan jeg ikke se nogen forhindring for hvorfor du ikke selv skulle kunne overtage ansvaret for din Facebook annoncering. Du kunne starte her.

http://www.jonloomer.com/beginner-facebook-advertiser-webinar/

http://www.jonloomer.com/intermediate-facebook-advertiser-webinar

http://www.jonloomer.com/advanced-facebook-advertiser-webinar/

Ellers kan jeg anbefale at tage et kig ind på youtube.com - hvor der er adgang til 100 af videoer og Facebook annoncering.

God arbejdslyst!!

Rene

 

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 21. Nov 16
Indlæg ialt: 66
Fra  Consulting Eleven Skrevet kl. 02:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Velbekomme.

Og som du kan læse det de andre skriver til dig, og som jeg også skrev, så er det bestemt muligt at gøre-det-selv. Men som du også kan se med alle de links og videoer som der linkes til, så vil det tage tid og 1) lære og 2) udføre.

Hvis du har mod og lyst til dette, så endelig go for it! Hvis du derimod hellere vil bruge tid på dit eget arbejde, så få nogen andre til at gøre det for dig Smile

Sig endelig til, hvis du har yderligere spørgsmål.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 05:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne måske også høre Morten Resen podcast om Facebook der besøger han Facebook i Irland og får hjælp til at lave annoncering, måske er 3. Afsnit mest relevant, men afsnit 1 og 2 er nu også gode.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har lige prøvet med et Facebook konsulent-firma - en test måned til DKK 15,000 plus forbrug, omkring DKK 25,000 alt i alt. Jeg har 7 produkter. 

Jeg fik 12 leads, 11 hørte jeg ikke tilbage fra da jeg skrev til dem (bureauet havde lige glemt at få telefonnummerene med i lead kampagnen så jeg kunne ikke ringe). 

Men der var en som svarede mig tilbage med en trussel om at ville anmelde 1902 for spamming :-(

Konklusion: Jeg laver selv min Facebook annoncering fremadrettet. 

Det er ikke specielt kompliceret hvis man lige bruger nogle timer på at sætte sig ind i materialet. 

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)