Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor kan man oprette en billig Erhvervskonto?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 27. Oct 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 06:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg søger en basis Erhvervskonto - hvor jeg kan modtage betalinger fra mine kunder og betale små omkostninger. Ønsker ikke at tage løn eller Kassekredit.

Indtilvidere har jeg fået disse tilbud og synes det virker ekstremt dyrt:
3.000 oprettelse
300/måned
Fornyelses gebyr 5.000/ år

Hvad er jeres erfaringer?

På forhånd tak

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Tilmeldt 12. May 15
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 07:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg bruger Danske Bank.
Alt var gratis for mig da jeg er fordel + kunde i privaten (tror jeg det hedder) og tror det kræver at man skylder dem en million-milliard eller noget 😬

Men jeg er meget tilfreds da det ikke koster mig noget. Men ja det er jo nok betalt over en masse skjulte gebyrer!?


Mvh
Dennis

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørg alle banker du har i nærheden.

Jeg fik et tilbud fra Jyske Bank, hvor hvis jeg også flyttede min private del, kunne spare oprettelsesgebyret mm. nu betaler jeg kun 50 kr. pr. kvartal (og så de negative renter)

Tilmeldt 27. Oct 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak! 

Jeg har taget kontakt til dem, da jeg selv er privat kunde hos dem. Venter bare på at de vender tilbage med deres tilbud. 
Og du har ret de skal nok sørge for at få deres betaling med skjulte gebyrer.


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Piddle:
du har ret de skal nok sørge for at få deres betaling med skjulte gebyrer.
ja overraskende for mange, så er banker virksomheder der har et hovedformål - at tjene penge. Enten lagt ind i det ene eller det andet - mere eller mindre skjult

Uden at ville lyde hård, så er første forudsætning for et godt samarbejde, at man indser vilkårene. Det koster iflg. uafhængige my banker ca 15-1700 kr om året at drive en erhvervskonto. Vil man tjene, så ganger man ofte med 2,5 for så at have salgsprisen i mange brancher

Dertil kommer en klar risiko. Ingen bank vil lave erhvervskonti uden mulighed for PBS tilknytning o.l. Kunde betaler webshop - webshop sender og hæver penge, kunde returnere - bank skal betale tilbage hvis konto står i 0. Fejl overførsler, moms trækkes uden kontoejer eller bank kan se det før pengene er væk fra nemKontoen - og meget andet

Penge i plus på alle konti koster banerne penge til nationalbanken - negativ rente. Det er muligvis noget som kan ramme også private. En del banker har overvejelser om negativ rente på private konti - visse har det allerede idag for store beløb. Kun hvis man er stærk nok til at kunne skuldre et lån, kan banken tjene i form af renter.

Der er ca 70 pengeinstitutter som alle gerne VIL have kunder, de slås om dem, men det ændrer ikke ved, at de alle vil tjene penge.

Derfor - er man f.eks. som nævnt af en - fordel +  ja så har en del institutter gratis erhvervskonto at byde på ud fra den gamle sang om, #hvad der tabes på gyngerne tjenes ind på karrusellerne" - findes den mulighed ikke, ja så er der gebyr tilbage.

Det er ikke et forsvar eller angreb på noget det her - det er bare noget med at være lidt realistisk i forventningerne når man går ind til forhandling med banken. Selvfølgeligt skal man som privat eller erhverv shoppe rundt og finde det bedste man kan, men det er afgørende at forstå, at bankerne ikke er sociale mekanismer men virksomheder - som konkurrerer med hinanden i høj grad, om kunderne, og derfor kan spilles lidt ud mod hinanden. 

Det er så også en sandhed, at man idag ikke ret let får erhvervskonto i en anden bank end den man har sit private engagement i - igen gynger og karruseller og en sikkerhed som spiller ind. Se evt https://www.facebook.com/jhannover/videos/10154411568204787/

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selv ved at skifte banken. Skifter til Den Jyske Sparkasse, der ikke tager noget i gebyr bare for at ha en almindelig konto hos dem, hverken privat eller på erhvervs siden. Har været meget og er i den grad stadigvæk utilfreds med DDB, og det gør det hellere ikke bedre, at de fra 1 februar tager 99 kr hver måned, for en erhvervs konto, udover 75 kvartal for at ha en privat konto kørende. Jeg vinker farvel til de store, og nøjes med de små. :-) og så er det bedste ved det hele, at man føler, man bliver taget alvorligt, og hørt :-)

Tilmeldt 27. Oct 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit uddybende svar + videoen :) 

Må indrømme at jeg var ret overrasket over deres gebyr og oprettelses omkostninger, når jeg ikke skal tage lån eller kredit og primært "kun" bruge erhvervs-kontoen til basis forbrug. 

Den ene af de bankrådgivere jeg snakkede med sagde at priserne var sat så høje for at "prise sig ud af aftalen"... hmm.. 

Jeg fik til gengæld tilbudt en konto i Danske Bank for oprettelse til 750 kr med ingen månedlig gebyr. Alligevel en stor forskel på de 3.000 kr/oprettelse, 300kr/måned og 5.000kr/årlig genoprettelse og så 750kr ialt fra Danske Bank. 

Tilmeldt 27. Oct 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke problemer har du haft med Danske Bank?

Tilmeldt 24. Jan 16
Indlæg ialt: 16
Fra  Skydt Consult ApS Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (17 indlæg)