Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Angående robot.txt i søgeresultaterne (Hjælp)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 1. Aug 14
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har for nogle dage siden rettet robots.txt, fordi den helt forhindrede indeksering af pagetitler og meta beskrivelser.

Men der står stadig ved en del af meta beskrivelserne i søgeresultaterne: "Der er ingen tilgængelig beskrivelse af dette resultat på grund af websitets robots.txt"

Hvordan får man Google til at re-indeksere siden eller får det rettet?

Går der et bestemt tidsinterval før rettelsen bliver indekseret?

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra Odense
Tilmeldt 1. Aug 14
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Fungere den også med eksisterende sider? :)

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja. Det er blandt andet til for at kunne re-indeksere sider hvor man f.eks. har lavet meget om.

Hvis du er i tvivl om hvorvidt Google har set din nye robots.txt, så kan du i Search Console -> Crawl -> robots.txt Tester se om Google har den rigtige udgave af din robots.txt og teste om den blokerer nogle af de URL der ikke skal blokeres.

Hvor ofte Google crawler din side og hvor hurtigt du vil se ændringer kan jeg ikke svare på.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra Odense
Tilmeldt 1. Aug 14
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Den siger 0 fejl og 0 advarsler. Betyder det så at jeg bare skal vente til at google indekserer siden? Så der ikke bliver vist en robot.txt fejl i søgeresultaterne?

 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Nygård:
Den siger 0 fejl og 0 advarsler. Betyder det så at jeg bare skal vente til at google indekserer siden?


Nej, de 0 fejl og advarsler betyder ikke at du ikke har blokeret for crawling af de sider. Det, der står i din robots.txt-fil er dog fint, hvis du vil have alt på din side crawlet - og du ellers har lukket af med "noindex,follow" på tynde sider såsom kurv, login et som Google ikke har interesse i at vise. 

Lige nu ser det ud som om der er noget helt galt med din shop, men hvis de sider du har haft "disallow" på i robots.txt bliver ved at være så tomme for indhold - og kun fyldt med det samme indhold som på de andre sider, så kan det godt gå hen og tage en rum tid :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Odense
Tilmeldt 1. Aug 14
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der eventuelt andre måder hvorpå google hurtigere indeksere ens sider, hvorpå der lige nu står "Der er ingen tilgængelig beskrivelse af dette resultat på grund af websitets robots.txt" i søgeresultaterne?

 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, du kan sende dem til genindeksering i Google Search Console.

Du finder muligheden under Indeksering (Crawl) og Googlebot simulator, her klikker du bare på "Hent og gengiv".

Du kan også ligge et xml sitemap op - Crawl/indeksering og sitemaps, her indtaster du url til dit sitemap, typisk domæne.xx/sitemap.xml

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)