Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beklager men endnu et banner spørgsmål

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino-folk.

Jeg har fået solgt et banner/billede plads på min webshop og har lovet kunden at tælle antal klik iløbet af 2017

- Nu kommer det...

Hvad dælen gør man det. aner det ikke, og har den grad brug for hjælp.

Er det google analytics man benytter. har lige tjekket det ud, og er total rundforvirret...

mange hilsner

jesper

Fra Risskov
Tilmeldt 4. Nov 16
Indlæg ialt: 83
Fra  360 Marketing Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, personen du har solgt pladsen til kan bygge en URL med Google URL builder, så kan han tracke clicks i analytics.

https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/

Hvis han ikke ønsker dette, kan du evt bruge en url shortener til at tælle clicks med.

Bitly eller Google URL shortener. 

Tilmeldt 10. Mar 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak

Det link du har vedlagt forstod jeg ikke en dyt af

men google URl Builder tror jeg at jeg kunne bruge. Kan jeg få dig til at oplyse mig om jeg har gjort det rigtig.?

Jeg har såmænd bare kopier adressen på Banner/billedet og sat det ind i det felt hvor der stå "your original URL here,

Er det så enkelt?

og kan jeg så bare vende tilbage til den side om et år, og se hvor mange klik kunden har fået.??

Fra Risskov
Tilmeldt 4. Nov 16
Indlæg ialt: 83
Fra  360 Marketing Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal lige være helt 100 på jeg har forstået det korrekt: Det er DIN opgave at monitorere antallet af clicks og rapportere til kunden. Korrekt?

I så fald ja, så er bit.ly og google url shortener ganske fint til formålet. (Har selv kun praktisk erfaring med bit.ly)

Hvis du indsætter din forkortede url som link i banneret kan du se hver gang en bruger klikker på det. Send evt mig linket i en PB. Så klikker jeg på det, og du burde kunne se :)

Tilmeldt 10. Mar 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er helt korrekt. jeg skal blot kunne vise kunden hvor mange klik og derved besøg kunden har fået det kommende år.

Jeg er ikke den skarpeste kniv i skuffen vedr. dette emne, og når du siger forkortet Url? Tja, hvad mener du så?

Jeg har blot højreklikket på mit banner/billede

valgt "vis billedeoplysninger"

og herefter kopi adressen og lagt den ind i url shortener

https://sw12114.smartweb-static.com/upload_dir/language/anonnocer/noname---Kopi.jpg

Tilmeldt 10. Mar 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

ups jeg fandt ud af hvad du mente med forkortet URL.

Forstår måske bare ikke hvordan jeg ligger det ind i banner

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Nov 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus

Jeg sidder faktisk med samme problem og er også ny i gamet. En annoncør har købt bannerplads på mit website og vil selvfølgelig gerne vide, hvor mange clicks og visninger, banneret giver. Hvor i Google Analytics skal dette sættes op og hvor indsættes den forkortede url? :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)