Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af kosttilskud til svenske grossister og svenske butikker - kræves et svensk selskab?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Dec 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har idag en enkeltmandsvirksomhed, og sælger kosttilskud til danske helsekostbutikker.

Jeg overvejer nu om jeg kan udvide til også og sælge i Sverige.

Når jeg har fået kontrakt på plads med min leverandør kan jeg i og for sig starte op.

Men hvordan forholder det sig?

Kræver det at jeg opretter et svensk selskab, eller kan jeg godt sælge fra Danmark til de svenske grossister og butikker?

- Med andre ord, skal der være en ansvarlig importør i hvert enkelt land (indenfor EU), som også driver forretning derfra? Eller kunne jeg godt være "importør" med det medfølgende produktansvar, selvom jeg er bosat og driver forretningen fra DK?

Håber meget på svar, og ellers gerne henvisninger til hvor jeg kan finde yderligere info:)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

SKind:
Kræver det at jeg opretter et svensk selskab, eller kan jeg godt sælge fra Danmark til de svenske grossister og butikker?

Du kan uden problem eksportere fra din danske virksomhed til de svenske grosister/ butikker, det kræver ikke noget firma svensk firma. De svenske firmaer der køber dine vare hos dit danske firma, vil være importøre i Sverige.

Du kan få gratis rås vedr. eksport hos eksportrådet under udenrigsministeriet.

Tilmeldt 8. Dec 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar.

Jeg går videre den vej:)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)