Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af datterselskab

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Sep 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle :)

Er der nogle herinde der kan hjælpe mig med både min eksamensopgave som er baseret på min mands virksomhed og en tanke vi har haft til det?

Min mand har et Flyttefirma, som er et ApS selskab, vi har længe snakket om at ville åbne et datterselskab til, hvor det vil være et dæk- og bilservice. Jeg har lidt svært ved at læse mig til hvordan vi kan oprette et datterselskab til og hvad kræver det af os?

Kom gerne med alt hvad i ved, også hvis I ved mere end mine spørgsmål.

Min eksamen går ud på at oprette en ny virksomhed eller et nyt produkt til det eksisterende firma. Jeg valgte netop at bruge vores egen virksomhed, da vi som sagt længe har snakket om at gøre det.

Med venlig hilsen

Maria - en forvirret elev og forhåbentlig ny ejer til et nyt firma :D 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det eksisterende ApS finder 50.000 kr som det bruger til at stifte et datter ApS - eller 1 krone som det bruger til et datter IVS (se lige hvorfor 1 kr ofte er helt tosset for lidt http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/ivs-hvorfor-ikke-stifte-for-1-krone.html )

Stiftelsen kan man selv klare i IVS - ApS skal man have en advokat e.l. til at bekræfte kapitalen for. Husk lige hvert selskab koster penge - Hvert har krav om lovpligt arbejdsskadeforsikring uanset oms og løn for ejer - regn 1800 kr pa - erhvervskonto bank - let 4000 kr pa samlet - regnskab kr ?? og sambeskatning og årsrapport med to ApS osv osv

Det er jo ikke forbudt, at det eksisterende ApS forsætter med flyttefirma og har et binavn og en bi-brance med dæk og bilservice under samme hat - dog bør I jo så kunne lave afdelingsregnskab (et lidt dyrere program/bogføring)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Sep 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Mange tak for hurtigt svar, jeg sidder pt. på handles uddannelsen, så kender til IVS. Men jeg kender faktisk ikke til at firmaet kan have et bi-navn og bi-branche.

Hvad går dette ud på?

Vil det bedre kunne svare sig at gøre dette end at lave et datterselskab?

Går udfra at når man må have et bi-navn og bi-branche så kan vi fx. kalde det Borg's Dæk- og bilservice?

Mvh Maria

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Bi-navne er ekstra navne du driver din virksomhed under. 

Dvs, at du kan kalde din ene forretning Borgs Dæk og bilservice og den anden Jensen's dæk og bilservice - og så er det stadig samme CVR, samme regnskab. 

Man kan vælge at kører det som sit eget P&L under virksomheden, altså sit eget budget, profit/loss (indtægt / udgift) bogført seperat. 

Hvis det har forskellige adresser, så skal man bare have flere P-numre. John kan fortælle dig mere om det, den del er jeg ikke så skarp i.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mariajl:

Hej John.

Mange tak for hurtigt svar, jeg sidder pt. på handles uddannelsen, så kender til IVS. Men jeg kender faktisk ikke til at firmaet kan have et bi-navn og bi-branche.

Hvad går dette ud på?

Vil det bedre kunne svare sig at gøre dette end at lave et datterselskab?

Går udfra at når man må have et bi-navn og bi-branche så kan vi fx. kalde det Borg's Dæk- og bilservice?

Mvh Maria

ja vist - I kan vedtage - på bestyrelsesmøde at tilføje Borgs dæk og xx  og så skal det med i vedtægterne også med formål og så uploades de nye vedtægter ved at i logger på virk.dk og der registrerer den nye branche som bi-brance og det nye navn som binavn - alt sammen i virk.dk under ændringer som indlogget

Alt andet lig er det i alle fald jo langt billigere i drift/adm end et datterselskab

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Sep 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak begge to, jeg er blevet en del kloger og er kommet godt igang med min eksamensopgave og forhåbentlig også snart lidt ekstra til firmaet 😊

God weekend

Tilmeldt 30. Jul 16
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Man kan ikke vedtage et binavn på et bestyrelsesmøde. Der skal en generalforsamling til.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjae:

Man kan ikke vedtage et binavn på et bestyrelsesmøde. Der skal en generalforsamling til.

ja selvklart sorry - og uploade nye vedtægter osv men JA generalforsamling 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)