Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg have disse 2 virksomheder under samme selskab?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Dec 14
Indlæg ialt: 123
Fra  Orberg Medie Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil være en stor fordel for mig, at have 2 forskellige forretninger under samme virksomhed. Dette skyldes arbejdsskade forsikring og lign. 

Jeg har et web bureau under opstart, som allerede står klar med hjemmeside og alt andet nødvendigt. Samtidig har jeg en t-shirt forretning under opstart, hvor der skal købes lager ind, så jeg derfor skal bruge et cvr nr. for at kunne fratrække indkøbet i skat

Vil det derfor være muligt at oprette en virksomhed og blot kalde den "virksomhed eksempel" og dermed under dette blot have "web bureau eksempel" og "t-shirt eksempel" under dette? 

Vil der forekomme nogen for for problemer ved dette? Og er der andre væsentlige ulemper? 

God dag, tak på forhånd!

Mvh. Silas 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan vidst have 2 virksomheder under samme CVR, men det kræver at man får flere SE-numre. :)

Jeg vil tro, at for at gøre det så simpelt som muligt, at der skulle bruges 2 bankkonti, 2 bogføringskredse (eller i hvert fald dele det op).
Det kan måske give problemer med moms. Men er ikke sikker.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det vil være muligt. Du må tale selskab tror jeg siden du taler lovpligtig arbejdsskade - men den pris bør nu ikke være afgørende for dine valg synes jeg. Er det personlig virksomhed er arbejdskadeforsikring ikke lovpligtig

I et selskab kan du godt have binavne og flere brancher

Ulempen er, at du i princip jo ikke må trække udgifter ved EN aktivitet fra i indtægter i en anden, men det giver ikke problem normalt, hvis begge bare er indtægtsgivende og drives med overskud for øje MEN - du bør nu nok føre regnskab så du kan se hvad indtægter og udgifter i T-shirt og i Webbureau - hvilket vil kræve et program (af de dyrere) som kan køre afdelingsregnskab

I personlig virksomhed kan du have flere SE og flere momsregistreringer - igen jo mere administration og flere regnskaber der skal slås sammen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)