Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning i privat bolig gennem et selskab

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Dec 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i en situation hvor jeg ejer en lejlighed, som jeg ikke bruger i stor udstrækning. Jeg har forsøgt mig med airbnb og vil gerne høre om følgende scenarie er realistisk. Jeg overvejer at oprette et ApS (iværksætter) som skal stå for driften af udlejningen. Overskuddet skal efter selskabsskat overføres til et holding selskab og videre til et investeringsselskab, som skal placere mit overskud i aktier og obligationer. Der vil altså ikke finde nogen privat udbetaling sted men ren opsparing, hvilket er hele formålet. Jeg er klar over at der skal aflægges årsregnskab for alle tre selskaber, samt at der vil være udgifter til revisor. Selve udgifterne til lejligheden såsom renter, afdrag, ejendomsskat, udgifter til ejerforeningen og forbrug skal jeg selv stå for privat, da jeg fra tid til anden ønsker at kunne benytte lejligheden privat og gerne vil sælge den igen i privat regi da jeg har friværdi i lejligheden. Jeg vil trække det beløb af udlejningen ud privat som jeg kan få fradrag af (svarende til renter og udgifter til ejerforeningen). 

Mvh 

Trine

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag en revisor ind over - men det lyder dyrt og kompliceret _ tre selskaber - 3 x lovpligtig arbejdsskade uanset løn/omsætning - erhvervskonto bank - regnskab osv og hvor skulle fordelen være + det er jo ikke ligetil at lægge lejligheden ind i et selskab - ex er det ikke sikkert kreditforening synes om ideen selv med dig som kautionist

Du har jo større fradrag for rente osv privat end hvis pengene spares op i selskab - selv om det er 22% i selskab og højere som person som kapitalindkomst  - og så duer det jo heller ikke lige umiddelbart med at du personligt skal stå for udgifter og selskabet for indtægter, sådan kan man ikke lige gøre + hvis det virkeligt var selskabet så ville skatte af dit personlige brug (den krævede leje) være alt for høj

Det hænger heller ikke helt sammen med at ville hæve penge i selskabet der lige skal dække dine rente udgifter privat - for skatten af de rente udgifter vil sikkert være mindre end skatten af lån i selskabet (eller selskabskat og siden udbytte) -

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tanken er vel ikke at det er selskabet som skal eje lejligheden men kun stå for udlejningen.....

Men iøvrigt enig i dine betragtninger om antal selskaber mv. Det kan vist ikke svare sig i forhold til fordelene.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Tanken er vel ikke at det er selskabet som skal eje lejligheden men kun stå for udlejningen.....
vil det ikke give problem med indtægt i selskabet som ikke ejer - men står for leje - og få alle indtægter - og så alle udgifter liggende hos den private - i alle fald med krav om armslængde husleje og risiko osv ?

og vil det give en fordel - hvis trådstarter for at betale renter og ejendomsskatter med mere privat med fradrag i kapital indkomst - men skal hæve løn fmed personskat fra selskabet (eller selskabskat og udbytteskat) for at kunne betale disse renter - vil resultatet ikke være det samme hvis hun fik lejen som indkomst (til skat) og stadigt selv stod for resten af udgifterne som rente osv - Jeg leder efter fordelen?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tingene skal som udgangspunkt ske til markedspriser. Så er der den særlige regel om fastsættelse af husleje ved hovedaktionærer. Den er næppe attraktiv. Jeg ser heller ikke nogen fordele.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)