Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføringshjælp Dinero

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 25. Mar 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har foretaget en del rookie fejl ift bogføringen i min virksomhed. Det drejer sig om enkelte bilag der er blevet bogført dobbelt(det ene skal altså slettes), samt en del bilag der er bogført på en forkert dato ift hvornår betalingen er trukket. Da det er for adskillige momsperioder, kan jeg simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal bære mig af med at ændre disse poster i Dinero. Jeg er blevet anbefalet at foretage et finansbilag på alle posterne, jeg er dog lidt usikker på den egentlige proces omkring dette.

Takker på forhånd for jeres hjælp! :-)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontakt supporten :-) ? 

Tilmeldt 25. Mar 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg forsøgt på, de foreslår finansbilag, men da jeg ikke er promedlem, vil de ikke svare på flere spørgsmål ;-) 
Dermed giver det ikke meget hjælp, da det forslag blot anleder til flere spørgsmål :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Christianlund91:

1 Hej, jeg har foretaget en del rookie fejl ift bogføringen i min virksomhed. Det drejer sig om enkelte bilag der er blevet bogført dobbelt(det ene skal altså slettes), samt

2

en del bilag der er bogført på en forkert dato ift hvornår betalingen er trukket. Da det er for adskillige momsperioder, kan jeg simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal bære mig af med at ændre disse poster i Dinero

Klart nok hvis du ikke er betalende bruger, så kan de ikke komme det nærmere (uden de også der skulle arbejde gratis) end et råd om bogfør modsat via finansbilag

1 kan jeg forstå som at du kan bruge slette funktionen til - men vær nu helt sikker på hvad du gør

2 er jeg ikke sikker på jeg forstår, for bogførings skal ske på fakturadato og ikke på den dato de trækkes i bank osv - så det kunne jo så være rigtigt som det er

Ellers må du gå i finansbilag - kasse kladde og bogføre dem lige modsat det du gjorde første gang og så igen på den korrekt dato bogføre normalt. Hvis du er i tvivl om hvordan, så betal en online bogholder for at klare det - dem er der mange gode af.

Du kan jo så også have en forkert 3 kvartals moms i skat der skal rettes. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det dit første regnskabsår, var det måske en ide at eksportere alle dine posteringer f.eks. til excel og begynde forfra. Efter at have set det i excel, kan det importeres igen, som skal bruge. Jeg hjælper dig gerne gratis i gang i rimeligt omgang.

Tilmeldt 25. Mar 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for dit udførlige svar. Jeg er helt med på at jeg selvfølgelig ikke skal forvente gratis bogføringshjælp fra Dinero, jeg har også tidligere været betalende medlem, uden den store værdiforøgning for mit vedkommende, men det er en anden sag! :-)

1. Så dvs hvis jeg har afhentet varer i XL-byg, som eksempel den 10-12-2015, men betalingen først er sket 15-01-2016, så skal det bogføres med dato pr 10-12-2015?

2. Mht finansbilag ift både dobbeltbogføring, samt forkert bogført dato for andre poster - I første tilfælde, skal jeg så oprette et finansbilag der sætter den ene post i 0 fra dags dato(Så den ene dobbeltbogføring bliver slettet). Og i andet tilfælde, skal jeg så igen bogføre så posten ender i 0 med dagsdato, for så at oprette et nyt bilag med den rette dato?

På forhånd mange tak!

Mvh

Christian

Tilmeldt 25. Mar 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,

Mange tak for din hjælp, og tilbudet om at hjælpe med excel importeringen sætter jeg stor pris på!

Jeg er pt igang med 2 regnskabsår, og jeg har forsøgt at undersøge hvorvidt jeg kan importere data til Excel, dette kan jeg pt ikke finder nogen løsning på? Det kan være jeg må igang med den sure bogføring med finansbilag, dog er jeg som sagt i tidligere opslag, stadig usikker på hvordan dette skal gøres.

Mvh

Christian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Christianlund91:
dog er jeg som sagt i tidligere opslag, stadig usikker på hvordan dette skal gøres.
betal lidt for at få hjælp - fra Jørgen eller fra en online bogholder du kan søge i www.agera.dk  Det er så surt at blive fanget med bukserne nede ved en skattekontrol, når man som du jo ved den er gal og gerne vil have det korrekt en gang for alle

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Mar 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Ja jeg må nok prøve at indhente nogle tilbud for at være på den sikre side - Dog er finanserne små, så kunne jeg selv løse problemet, ville det være nemmere(Dog er det for mig en jungle) ;-)

Hvis du har tiden og vinklen på mit spørgsmål, må du meget gerne kort redegøre for dem(Helt forståeligt hvis du ikke har tid til det). Men mange tak for din hjælp John.

1. Så dvs hvis jeg har afhentet varer i XL-byg, som eksempel den 10-12-2015, men betalingen først er sket 15-01-2016, så skal det bogføres med dato pr 10-12-2015?

2. Mht finansbilag ift både dobbeltbogføring, samt forkert bogført dato for andre poster - I første tilfælde, skal jeg så oprette et finansbilag der sætter den ene post i 0 fra dags dato(Så den ene dobbeltbogføring bliver slettet). Og i andet tilfælde, skal jeg så igen bogføre så posten ender i 0 med dagsdato, for så at oprette et nyt bilag med den rette dato?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Christianlund91:

1. Så dvs hvis jeg har afhentet varer i XL-byg, som eksempel den 10-12-2015, men betalingen først er sket 15-01-2016, så skal det bogføres med dato pr 10-12-2015?

2. Mht finansbilag ift både dobbeltbogføring, samt forkert bogført dato for andre poster - I første tilfælde, skal jeg så oprette et finansbilag der sætter den ene post i 0 fra dags dato(Så den ene dobbeltbogføring bliver slettet). Og i andet tilfælde, skal jeg så igen bogføre så posten ender i 0 med dagsdato, for så at oprette et nyt bilag med den rette dato?

1 ja absolut - moms og selve faktura udgift / indtægt på fakturadag - bogføres via kreditorer udestående i stedet for bank - og så når pengene betales, fra kreditorer og som udgift bank

2 Du skal lave bilaget så det sletter begge - f.eks. hvis du har bogført i 2016 som 15/1 ved en fejl - så på dato 15/1 2016 bogfører du to linjer - XL byg og hvad du havde som modkonto (kan du have haft bank ved fejl) så den går i 0 og skrive fejl bogføring som bilag

Så skal du i 2015 under 10/12 og lave den korrekt bogføring - udgift XL byg mod Kreditorer - og så tilbage i 2016 og lave en bogføring - debet (-) kreditorer udestående og kredit (+) bank - eller vil din bank ikke stemme i hverken 2015 eller 2016.

Din bank skal altid stemme hver dag du har bogført.  

Dernæst skal du ændre din moms for 2015´4. kvarttal, for den stemmer jo ikke længere OG din selvangivelse for 2015 da dit resultat nu ændrer sig.

Jeg forstår det er sure penge, men det koster at være erhverv - og prøve selv, så jeg ville få en proff til lige at klare de ting ordentligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)