Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indskud v. stiftelse af et Aps med 3 ejere.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Dec 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg er ved at stifte et aps sammen med to kollegaer. De har et andet firma (også et aps) sammen. Vi skal hver især skyde 20.000 ind i det nye firma, som en del af indskudskapitalen. Kan de gøre dette fra deres fælles firma (konto) altså 40.000,- ialt. Eller skal det være indskud der kommer fra deres privatkonti. Og er der noget man skal være opmærksom på rent bogføringsmæssigt

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

De kan umiddelbart godt skyde ind fra deres andet nuværende vel - standalone ApS hvis der er penge til det -og det bliver jo så på den led til holding i forhold til det nye ApS men stadigt med sædvanlige drift. Det er så deres nuværende ApS som er ejer

Bogføringen er jo bare ombytning af kontanter / bank med værdi af anparter i kapitaldatter - Husk nu endeligt en god ejeraftale - og tænk på at du jo er 1/3 oppe mod nogen der måske ser sig som 2/3 samlet i sådan en ejeraftale

Det kan være en god ide at tage en snak med en revisor om begge punkter

Overvej min bog ApS som har en masse om det punkt og meget anden vigtig viden som kan få dig sikkert ind i  og igennem nyt ApS http://startup-linkguide.blogspot.dk/2016/09/aps-alt-om-anpartsselskaber.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Dec 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. 

Tak for godt svar og gode råd. Det er meget brugbart. Og jeg vil helt sikkert tjekke din bog ud :-)

Bedste hilsener

Karen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)