Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annoncepris i magasin

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Vi har udarbejdet en lille guide / magasin på 64 sider, som udgives i Danmark på dansk og engelsk i samme udgave. Vi skal have solgt en række annoncer, som skal bruges i magasinet, men vi er i tvivl om prisen på annoncen.

Her er lidt facts:

Opslag: 10.000 trykte eksemplarer + Digital version

Udgives som udgangspunkt kun 1 gang

Læsertal: Op mod 40.000 på de trykte magasiner (3000+ besøg på online udgaven om året)

Gratis magasin

Niché indenfor iværksætteri / erhverv

Dansk og Engelsk

Magasinet bliver udsendt til væksthuse, kontorfællesskaber, fagforeninger og samarbejdspartnere herunder advokater og banker. 

Annoncestørrelsen vil være 1 A4 side. 

Annoncører vil være: Banker, advokater, revisor, bogholdere, kapitalstærke virksomheder + diverse software og SaaS produkter henvendt mod selvstændige.

De kapitalstærke virksomheder og bankerne kan forvente en ordreværdi pr. kunde de får gennem magasinet på: 400.000 - 10 mio+

Hvad vil være en fair pris, hvis kunden selv leverer annoncen trykklar?

Det afhænger selvfølgelig også af arbejdstid, men hvis vi blot regner udfra deres forventede læsertal og muligheden for ordre.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et hårdt marked.
Mange tror ikke på papir mere - vi er også nogen, der ved, at de tager fejl, men det påvirker desværre ikke den pris, man kan få.

Hvis det var mit projekt, ville jeg regne den anden vej.

Du har en tryk og distributionsomkostning på max 100.000 - muligvis det halve afhængig af kvalitet og dine evner til at forhandle.
Du har en omkostning til grafisk arbejde på ca. 40.000 kr. - muligvis 2/3, hvis du har gode forbindelser.
Du har en omkostning på redaktionelt indhold på 40-100.000 afhængig af kvalitet.
Du har en omkostning til salg, som kan gøres variabel i forhold til omsætningen.

Det betyder, at du har break even på måske 250.000.
Herefter begynder du at tjene penge.
Du ønsker nok selv at tjene 100.000 kr., så du skal have 350.000 kr. ind.

Du har 64 sider til rådighed. 
Hvor mange procent vil du fylde med reklamer?
10% = 6 sider = 58.000 kr. pr. side = urealistisk
20% = 12 sider = 29.000 kr. pr. side = urealistisk
50% = 32 sider = 11.000 kr. pr. side...

Hvis du putter mere end 50% annoncestof i, falder værdien, fordi folk ikke gider læse bladet.

Kig på konkurrenterne.
Hos Børsen får du ca. 300 spaltemillimeter - eller en sidebredde og 50 mm i højden for samme pris som én side ved 50% annoncedækning.
Kan du overbevise din kunde om, at han får bedre værdi hos dig - så har du et godt produkt.

Mit opstillede budget er gravet frem af min erfaring og tilsat en gang pessimisme. Du skal selvfølgelig lave dit budget helt præcist. 

Det er min erfaring, at set fra annoncørens synspunkt, så opfattes online visninger af en offline annonce kun som en ekstra service, som man ikke er villig til at betale ekstra for - men som kan have positiv virkning i salgssituationen. Med mindre, du kan gøre prisen klikafhængig.

Jeg tror, du overvurderer ordreværdien, og jeg tror, du skal bruge kendskab frem for direkte ROI som salgsargument i denne sammenhæng.

God vind med projektet.

VH Hans

Tilmeldt 29. Nov 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans,

Mange tak for dit fantastiske indspark!

Det total budget er lige under 100.000 ekskl. moms

Det skyldes at min kollega har en baggrund som grafisk designer og kan opsætte magasinet og at jeg selv har forhandlet en skarp pris fra et trykkeri. Redaktionelt indhold bliver 50.000 kr. 

Vi vil gerne undgå alt for mange reklamer, men har selvfølgelig også interesse i at tjene en god mønt ved projektet. Vi har kigget på annonceringspriser i andre magasiner, som har et oplag på 8.000 - 13.000 i nogenlunde samme boldgade som vores magasin. Her lyder priserne på 16.000 - 19.600 kr for en helside. 

Vil dette være et urealistisk prisniveau? Jeg tænker bare at vores netop er meget specifikt henvendt til en niche og uden lignende på markedet. De annoncører vi henvender os til er også vant til at bruge mange penge på annoncering. 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

WorkDanmark:
Vil dette være et urealistisk prisniveau?

Ja, det tror jeg.
Sidst jeg havde blad med 13000 eksemplarer, kostede en helside vist 5600. 
Og i min turistavis, som udkom i 6000 eksemplarer direkte til målgruppen, kostede en helside vist ca. 6000 kr. så vidt jeg husker.
Man får mere ud af siderne ved at sælge dem i mindre bidder. 1/16 side i turistavisen kostede f.eks. 500 kr., så 16 af dem gav 8000.

WorkDanmark:
eg tænker bare at vores netop er meget specifikt henvendt til en niche og uden lignende på markedet.

Du konkurrerer altid med nogen. Hvis dit medie er nichepræget og unikt, er det blot mindre synligt, hvem du konkurrerer med. Du får ikke annoncebudgettet til at blive større hos ret mange virksomheder - og slet ikke i pengestærke kæder og koncerner. Så du konkurrerer med alle andre, der kan give kendskab eller salg.

WorkDanmark:
De annoncører vi henvender os til er også vant til at bruge mange penge på annoncering. 

Det er ikke en fordel. De store brugere er vant til rigtig store rabatter, og de handler ofte hele kampagner gennem mediebureauer. Og hvis du sælger til mediebureauerne, er de selvfølgelig nødt til at få del i din avance.

Held og lykke med projektet.

Hans

PS - 50K for redaktionelt stof? Jeg vil gerne kigge på, om Tekstspot kan konkurrere dér.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har for en del år siden udgivet hæfter "Velkommen ombord"som var gratis til at tage med på forskellige flyselskabers destinationer, Finair, Icelandair, daværende Sterling Airways og andre. De fik 10.000 gratis eksemplarer hver, med forskelligt indhold på engelsk og dansk.

Vi solgte annoncer til flyselskabernes leverandører over hele verden og til lokale virksomheder på destinationerne.

Vi fandt hurtigt ud af at de ikke alle sammen ville have 1/1 sides annoncer, men reserverede alligevel selvfølgelig både side 2 og de 2 bageste sider, samt en række andre sider i bladene i øvrigt.

50% skal være læsestof. Du kan lokke ekstra annoncer frem ved at give en annoncør mulighed for at skrive en artikel, hvilket giver en god variation i indholdet og vil virke interessant på læserne. De emner du nævner er oplagte.

Derudover var der både ½ og 1/4 sider til priser som samlet set for 1/1 side  selvfølgelig gav et bedre resultat.

Du skal finde en god grafiker som du betaler et lille fast beløb for at færdiggøre annoncer til tryk, da mange af de brancher du nævner netop ikke har materiale klar.

Evt. læg grafikerpris oven i annoncepris.

For at finde annonceprisen gangede vi dengang vor anskaffelsespris for alle hæfter med 4.

Mener ikke din 1/1 sides pris skal ligge over højst kr. 14.000.

.

 

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 12. May 15
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder spændende!

Snakker vi tabloid avis? Metro format? US format? Og må man spørge hvilket trykkeri du vil benytte??

Held og lykke

Mvh
Dennis

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Formatet var ca. H 20,5 x B 17 cm. Har ikke lige hæfterne ved hånden, de er pakket ned på arkiv.

Til dit brug vil et format på minimum H 27 nok være bedre.

Trykkeriet var Laursen, Tønder. De var rigtig fornuftige prismæssigt. Prøv at få tilbud.

Husk at den engelske oversættelse fylder mere en den danske, hvis du laver 2 spalter, 1 med hvert sprog.

Supplerer du med tyske, fylder denne tekst endnu mere end de 2 andre.

Jeg yder iøvrigt juridisk rådgivning sammen med et par andre efter et ganske særligt koncept, hvor blandt andet rådgivningen gerne udføres direkte ude hos klienten et par timer fast ugentligt eller månedligt til under 1/3 del af normalt advokathonorar. Indtil en vis grænse ydes rådgivningen, idet vi medvirker til at finde en advokat når grænsen er nået.

Konceptet er beregnet på mindre eller mellemstore erhverv, som derved kan få deres egen juridiske afdeling.

Iværksættere kan få stor glæde af konceptet.

Har du evt. lyst til en drøftelse om en rådgiverside eller andet samarbejde, så sig til.

Mvh

Jørgen

Jeg udfører

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen:
Formatet var ca. H 20,5 x B 17 cm. Har ikke lige hæfterne ved hånden, de er pakket ned på arkiv.

Det er en god størrelse til rotationstryk. Jeg har udgivet i samme størrelse - netop beregnet på den bedst mulige udnyttelse af papiret.

Man bør ved en ny udgivelse drøfte formatet med de trykkerier, som man tager tilbud fra. Der kan være store forskelle, men af og til kan man få en rigtig god pris ved at tilpasse formatet til den aktuelle maskine.

VH Hans

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)