Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prissætning

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 106
Fra  I and the father are ONE Skrevet kl. 04:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude og god morgen.

Jeg sælger et produkt for $49 (Produktet koster mig $30) men alle mine største konkurrenter har prisklassen $99-$190 kvaliteten er præcis den samme som mig. Jeg sælger en lille håndfuld om dagen og det hele kør faktisk rigtig godt, men jeg rammer nok ikke en mill inden næste år er omme. Jeg ved ikke hvad mine konkurrenter tjener, men jeg føler de tjener mere end mig.

Da alle køre med dobbelt så høj pris som mig eller højere, må der være noget om snakken. Jeg har lige selv sat min pris op de næste par dage for at teste.

Men hvad er jeres take på det, er det virkelig klogt at sælge noget dobbelt så billigt også have en lavere margin end alle konkurrenterne ?

Jeg ved godt der er hundredevis af variabler der spiller end, men altid godt at få andres mening på det. tak

produkt
Konkurrent 1 $99
-_- 2 $95
-_- 3 $190
-_- 4 $100
-_- 5 $155
-_- 6 $100
mig $49

Nogle af konkurrenterne laver med sikkerhed 1 mill, tænker de må ha testet prisstrategien, og som i kan se er der en utrolig lighed imellem dem alle. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 06:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mit første spørgsmål, når jeg læser dette, lyder: Er du sikker på, dine konkurrenter sælger det samme produkt? Husk på, at et produkt er opgjort af mange ting; kvaliteten, ja, bevares - men også mange andre ting. Dygtige, vedvarende marketingskampagner kan også øge værdien af dit produkt, selvom at produktet i princippet er det samme i fysisk forstand. Et lille eksempel:

Den anden dag skulle jeg købe en ny, hvid skjorte. Valget stod mellem to, og den kær ekspedient, der ved meget om tøj, anbefalede mig faktisk den billgere skjorte, eftersom den var af højere kvalitet. Man skulle ellers tro, han helst ville sælge den dyreste. Det dyre mærke har i mange år kørt reklamekampagner og er et mærke, alle kender. Det andet mærke var totalt ukendt - selvom kvaliteten var højere og prisen lavere. 

Nogle snakker om pris-kvalitets-førerskab. Altså, folk forbinder typisk høj pris med høj kvalitet; og ligeledes lave priser med lav kvalitet. Derfor bør du måske overveje, hvad du ønsker at udstråle, og hvem du ønsker at sælge til. Mange fordele ved høj pris - Hugo Boss, Apple - og mange fordele ved lav pris - H&M.

....Og for at det ikke skal blive alt for langhåret, så vil jeg også lige kort nævne priselasticitet. Altså: Nogle kan sætte prisen op og ikke mærke det store fald i afsætning, hvor andre kan sætte prisen op og folk stopper nærmest med at handle ens produkter. Tænk f.eks. på rugbrød. Hvis prisen på rugbrød steg 5,-, tror du så ikke, at befolkningen i Danmark fortsat ville købe det? Jo, det tror jeg. 

Så alt i alt handler det om det "image", du ønsker at have og udstråle over for dine kunder. 

Håber, du kunne bruge det. :-) 

Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 106
Fra  I and the father are ONE Skrevet kl. 06:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak, et super svar. Jep jeg er sikker på produktet og kvaliteten er 100% ens. Faktisk har jeg hørt fra mine kunder at kvaliteten er lidt bedre hos mig end mine konkurrenter fordi jeg også har rigtig god support. Jeg startede ud med at sælge produktet for $9 for ca 1 år siden, men i et par mdr fik jeg ingen salg, så jeg satte prisen op til $49, samme dag fik jeg et par salg, så der opdagede jeg hvor stor betydning prisen rent faktisk havde. Da jeg gik fra 0 salg over et par mdr med en pris på $9 til 1-2 salg om dagen pga prisen nu var $49. Valgte jeg at bibeholde den pris, og turdede ikke ydligere at eksperimentere.

Det jeg er bange for er den typiske hvis nu den nye pris ikke sælger og jeg har skræmt alle mine gamle kunder væk. Men er dette ikke udelukkende en stor undskyldning og faktisk ikke så slemt som jeg tænker?

Problemet er mit forhold til mine faste kunder nu fastholder mig fra at eksperimentere med prisen og andre ting. Det skal lige siges det jeg sælger er noget mange af mine kunder kommer tilbage og køber x5 til x10 gange igen. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 06:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Sælger du B2B? Hvis ja, så kan du jo sagtens give "gamme-guttermands-rabat" til dine eksistrende kunder, hvis du er bange for at miste dem :-) 

Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 106
Fra  I and the father are ONE Skrevet kl. 07:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep sælger B2B, men du har ret hvis de tager fat i mig får mine loyale kunder self den gamle pris. Jeg tror dog jeg vil teste den nye pris over de næste par dage og hvis indtjeningen er faldet går jeg tilbage til den gamle pris :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 07:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Fantastisk forsøg. 
Smid mig gerne en heads-up på, hvordan det går med den nye pris. 

Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 106
Fra  I and the father are ONE Skrevet kl. 05:49
Hvor mange stjerner giver du? :

sat min pris op 100% mere, fik ingen salg i flere dage :O

Tilbage til normal pris igen :/

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

SteffanMax:

sat min pris op 100% mere, fik ingen salg i flere dage :O

Tilbage til normal pris igen :/

Måske er 100% lige voldsomt? Du kunne også gradvist skrue en lille smule op for din pris - den er dog lidt lusket. :-) 

Eller også er du blot kommet frem til den konklusion, at dit produkt ikke tåler prisstigninger; det er også vigtig viden. 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du ikke overvejet at justere på reklame indsatsen istedet for prisen?

Det er ikke usandsynligt at dine konkurrenter har et større reklamebudget end dig, derved får de præsenteret produktet for flere end dig. Det er jo ikke alle der er lige prisbevidste, så nogle vil vælge at købe uden at skele til prisen. Det er sikkert dig der har de mest prisbevidste kunder derfor er det en katastrofe at sætte prisen op på den måde, men du kunne jo give mængde rabat, det plejer prisbevidste kunder at kunne lide.

Du ved du er bedst på pris og service - så tror jeg du skal gøre mere for at være synlig overfor de mennesker der vælger dine konkurrenter.

Mvh

Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 106
Fra  I and the father are ONE Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej A,

Den eneste reklame jeg pt har er rigtig god seo arbejde (2000 kr i mdr) også facebook retarget (3000 kr om mdr). Jeg har prøvet at ramme facebook målgrupper men har desværre ikke fundet nogle der konveteret endnu selv om jeg har prøvet en 50 forskellige målgrupper(self indenfor min niche). Jeg har ikke turdet at give nogle "random" firma på internettet adgang til mine annoncøre da de så har adgang til mine kreditkort. Men vejen er helt klart at finde en der har styr på det mere end mig og kan hjælpe mig, men jeg skal også kune stole 100% på ham da han har adgang til mine penge.

Jeg føler mit primære fokus skal være facebook ads da mine retarget har konveteret godt. Jeg kan ikke bruge adwords, da at sælge android app installeringer åbenbart er imod deres policy selv om ALLE mine konkurrenter bruger google ads. Det sjove er jeg skældner mig ikke ud fra dem på nogen måde og mine ads ligner deres enda med "samme tekst". 

Men google retargeting er helt klart vejen frem for mig, men de har suspenderet min hjemmeside pga det jeg sælger, og jeg ser ikke der vil komme noget godt ud af at sige jamen hvorfor må mine konkurrenter. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)