Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms og skat på app indtægter

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 3. Dec 16
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst at man for nylig har indført moms på apps. 

Er der en venlig sjæl der vil forklare mig hvordan det fungerer? 

Lad os sige at jeg eksempelvis tjener 100.000 kr på app indtægter på en måned. Så ryger der 25.000 til moms, og rundt regnet 48.000 til skat
Dvs. at jeg på en indægt på 100.000 ender med en netto indtægt på 27.000? Kan det passe? Det lyder bare helt skævt i mine ører. 

Jeg forstår købs- og salgsmoms, men på en app betaler jeg jo ikke købsmoms, da jeg ikke har betalt for en vare. 
Så ender jeg med at få momsen tilbage, eller hvordan fungerer det? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

der er ikke noget nyt med moms på app - det er som altid momspligtigt salg og det er det så snart du kan se, at du åbenlyst vil ramme 50.000 kr omsætning på enhver 12 mdr periode

Nej du har jo ikke købsmoms - så den udgift har du ikke - men dine kunder - hvis det er personer i DK skal jo så betale moms (som du så giver videre til skat) - og til personer i EU skal du have den lokale moms på via skat onestopshop system - firmaer har ikke momsen som udgift hvis de er momsregistrerede kunder

Du betaler ikke skat af det - så ved omsætning 100.000 kr så er 20,000 kr moms (80.000 salg + 25% = 100.000) Du betaler så skat af de 80.000 med ca 42% og har så ca 46.000 til dig selv

Kommer du over de 50.000 kr på 12 mdr uden at have registret og du burde have kunnet indse det - så vil du få moms på alt du har omsat + risiko for samme beløb i bod

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Fra  BIGBizz Motivation Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kick Ass Star:

Du skal IKKE betale moms af dine apps. Du kan læe mere på skat.dk: http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2090169&vId=0

Andre spørgsmål om apps? Så skriv: moonsted.com

ja for Itunes er vel uden for EU og ved salg til uden for EU er der ikke moms på salg hverken til private eller firmaer - men alt inden for EU og DK er der skam - det er ikke generelt momsfrihed for apps - 

Jeg er heller ikke sikker på at alt Itunes idag er kontrakt med Itunes USA - og dermed sælges der - læs gerne denne langt nyere update om itunes - bla.,a som følge af at de jo sælger til EU - og dermed har EU moms onestopshop problematikken - http://www.computerworld.dk/art/232866/efter-nye-moms-regler-nu-stiger-priserne-i-app-store-og-itunes-store 

Itunes gennemgår det også i denne nyere tråd http://www.startupoverseas.co.uk/news/app-sales--european-vat.html hvor de blandt andet skriver

Changing rules – January 2015

App purchases are often termed electronically supplied services for VAT. This attracts a special VAT treatment. Presently, EU developers must register for VAT in their home country and charge VAT on relevant downloads at their home country’s VAT rate. Non-EU developers should select an EU country and register there, handling EU VAT obligations through that territory.

These rules are changing with effect from January 2015 and from that point, developers must charge VAT at the rate applicable in the customer’s home country. As you might imagine, this presents real complications for developers who will need to charge at different rates to different customers. The good news is that developers should not need to file VAT returns in more than one country – a ‘one-stop-shop’ approach has been created that will allow developers to submit VAT filings to just one EU tax authority, although the information contained will relate to different countries and different VAT rates.

Jeg vil stærkt råde trådstarter til at dobbelt checke HVIS det er Itunes han sælger til, at det er til Itunes med USA tilknytningen alene og at de stadigt så håndterer VAT ved salget videre til kunderne - er det det - så er den god nok uden - ellers er det desværre ændret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kick Ass Star:

Du skal IKKE betale moms af dine apps. Du kan læe mere på skat.dk: http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2090169&vId=0

Andre spørgsmål om apps? Så skriv: moonsted.com

Afgørelsen er helt tilbage fra 2013 (så spørgsmålet og problemstillingen er endnu ældre). Hele one-stop-moms systemet er først kommet til sidenhen, så du skal være varsom med at bruge det bindende svar du henviser til.

Tilmeldt 3. Dec 16
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak John :) Du er en lifesaver. 

Så giver det meget mere mening, og tallene virker bestemt mere rimelige. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Rubella:

Tusind tak John :) Du er en lifesaver. 

Så giver det meget mere mening, og tallene virker bestemt mere rimelige. 

check også om Itunes evt står for al moms i det hele taget mod deres kunder

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 72
Fra  BitLizard Software Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad angår salg via iTunes så er jeg rimelig sikker på at det er Apple svarer moms af beløbet (i hvert fald for enkeltpersoner).

Hvis du sælger for 100.000 i danmark, trækker apple først 20% til moms og herefter 30% i kommision. Så er der 56.000 tilbage til dig, som du skal betale skat af.

Mvh Klaus

BitLizard Software

Udvikling af apps til iPhone og Android

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

mabuhay:

Hvad angår salg via iTunes så er jeg rimelig sikker på at det er Apple svarer moms af beløbet (i hvert fald for enkeltpersoner).

Hvis du sælger for 100.000 i danmark, trækker apple først 20% til moms og herefter 30% i kommision. Så er der 56.000 tilbage til dig, som du skal betale skat af.

Mvh Klaus

jep - spørgsmålet er om de gør det hvis du har CVR - det er muligt men det bør afklares. Google - Saxo og mange andre gør for private men har man CVR skal man selv

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Dec 16
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er sandt, så forstår jeg ikke hvordan nogen kan tjene penge på Apps. Det vil kræve en voldsom mængde betalende brugere, samt en meget langsigtet plan. 

Der står at de trækker 30% på såkaldt in-app-purchases. Gælder dette så både køb i appen, samt betaling for at købe selve appen?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)