Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hurtigt lille IVS årsregnskab- how?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

er sent ude...

oprettede IVS sidste år ved denne tid, så skal have lavet regnskab - hvor finder jeg hjælp til lille IVS regnskab på nettet? (altså så jeg selv kan gøre det) har søgt men kan ikke finde noget relevant og på skat.dk står der kun om enmandsvirksomheder. 

Er aldrig rigtig kommet igang med at tjene penge, men det ser lyst ud nu, men indtægter/udgifter de første 12 mdr. har været nærmest ikke eksisterende. 

Men det er jo et selskab jeg har, så selvfølgelig skal der aflægges et regskab, og jeg skulle nødig få en bøde ved at aflevere for sent:-( 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har vel bogført alle indtægter og alle udgifter?

I så fald, at det er gjort, og gjort rigtigt, så skal din bogføring opstilles i Regnskab 2.0 på virk.dk.

For at finde ud af om du skal betale skat, skal dit regnskab, konverteres til et skatteregnskab. (Afvigelser som der ikke er fradrag for skattemæssigt, det kunne være renter til skat, repræsentation mm.)

Giver det et overskud, skal du selvfølgelig betale skat. 

Det var vidst lidt om det med regnskab.

Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

ok tak for info , ved du hvad fristen er? 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på hvad du har valgt. :)
Første regnskabsperiode kan være alt fra 1 måned til 18 måneder.
Der bliver du nødt til at smide et CVR nr. eller lidt mere information.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

musico:

ok tak for info , ved du hvad fristen er? 

du skriver du stiftede ca samme tid sidste år - og så ville du jo have opdaget hvis dit regnskabsår sluttede for længe siden så mit gæt er du har årsafsluting 31/12 2017 Det må du jo let kunne se på dit registreringsbevis og på cvr.dk  - og så har du 5 mdr frist ind i 2017 til regnskabet

OM du selv finder ud af rengnskab 2.0 ved jeg ikke, jeg tror jeg ville anbefale du betaler dig fra det

Når du spørger som du gør, så kunne man godt frygte,at du glemmer en række af de ting du har pligt til i dit IVS - så læs lige 12 punkter og sæt flueben ud for hver af dem, når du er sikker på du lever op til loven http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html og ikke løber ind i en bod pludseligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 16
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg læser dit spørgsmål, forstår jeg udmærket, at antallet af konkurser er steget voldsomt grundet de små inaktive selskaber. Det handler tilsyneladende om inkompetent ledelse kombineret med, at det er for "let" at stifte et kapitalselskab.

Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for alle svarene. 

Altså det mystiske er at jeg ikke har modtaget ET eneste brev fra skat via "gammeldags" post, og jeg er først lige nu ved at finde ud af om der er oprettet en digital postkasse til firmaet. 

Der er ihvertfald ikke tilknyttet nogen E-boks på min Jyske  Banks erhvervskonto ligesom der er på min private. 

Tror I der er risiko for at Skat har skrevet til en e-boks som jeg aldrig har kendt eksistensen af? med rykkere osv.??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen - se mine 12 råd fra før - og JA i højeste grad er der risiko for skat og andre skriver alene til din e-boks som du har været forpligtet til at have. Det er netop derfor jeg skriver de 12 råd, for der er mange pligter som mange overser. 

Der er masser af IVS som er blevet tvangslukket uden ejerne anede det - men hvis du havde haft regnskab for et år siden, så havde du fået besked uden om eboks


Mit gæt er dog, at du ikke har et problem med regnskabet hvis du er stiftet slut sidste år men gå ind i CVR og check og få så den e-boks oprettet - det har intet med banken at gøre https://indberet.virk.dk/digital-post 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)