Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

privat indskud i ApS, hvordan?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Taastrup
Tilmeldt 30. May 16
Indlæg ialt: 47
Fra  OnSite Safety Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg oprettede mit ApS med et indskud på 100.000, men har efterfølgende spyttet lidt i kassen da (den var ved at løbe tør) via købt ting privat og lagt ind i firmaet vi taler om aktiver for ca 70.000kr, nu er spørgsmålet så, hvordan får jeg det skrevet ind i regnskabet?

pt. har jeg kun lavet prototyper og test og flere test, samt diverse indkøb til projektet, dvs. har endnu ingen indtægt.

Mvh Bo

Danmaks bedste flexible overvågningsløsning for byggebranchen www.onsite-safety.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

rent praktisk er der tre måder for penge

Kortere tids udlæg som du får igen relativt hurtigt-  bogføres som udlæg mod bank

Længere tids = lån - du skal lovmæssigt beregne markedsrente som firmaet betaler med fradrag og du har indtægt som selv

Egentlig kapitalindskud via vedtægter og meget mere

Ting/aktiver kan du:

Enten sælge til firmaet men her er det vigtigt når du jo både er køber og sælger, at du med stor sikkerhed kan dokumentere, at du ikke har taget mere end firmaet kunne købe samme ting til - via annoncer og andet - max det du kunne få det for i byen (evt via den regning du fik da du købte det hvis det er nye ting - og her bør du lade firmaet stå for købet i dets navn direkte for at få momsfradrag - det er ikke en god ide at købe det privat - lån firmaet penge og lad firmaet købe)

OM du kan få bøvl med underskud hvis du ingen indtægter får, er ikke til at sige - men jo nok en vis risiko hvis alt er test og opstart og der ikke er egentlig erhvervsmæssig aktivitet. Det må du checke med andre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Taastrup
Tilmeldt 30. May 16
Indlæg ialt: 47
Fra  OnSite Safety Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Takker for det hurtige og gode svar, så er det som forventet og jeg har alle kvitteringer som bilag/dokumentation både uden navne og med mit eget.

go dag derude.

Danmaks bedste flexible overvågningsløsning for byggebranchen www.onsite-safety.dk

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Taastrup
Tilmeldt 30. May 16
Indlæg ialt: 47
Fra  OnSite Safety Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Måske jeg var vag i min udmelding, det det drejer sig om er nok det John beskriver som kapital indskud, men da jeg ikke har mulighed for store indsprøjtninger men derimod løbende mindre investeringer betalt af private midler men ønsker dem ind i regnskabet, ikke for at kunne trække dem ud igen eller sikre mig mod konkurs men blot hvordan jeg får det ført ind, eksempel sælger en veteranbil (privat ejet, en del af min hobby30.000kr), køber udstyr til virksomheden for pengene. er det ok og hvordan fremgår det i regnskabet? bekymre jeg mig for meget og skal overlade det til bogholder/revisor?

mvh Bo

Danmaks bedste flexible overvågningsløsning for byggebranchen www.onsite-safety.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

ja du skal tage din revisor med fra start hvis du i alvor mener, du vil lave det som kapitalindskud - for så skal du jo tage f.eks de 30.000 kontant og bruge dem som kapitalindskud som jo har en række formaliteter som skal med - vedtægter om ændring osv - så det er ikke noget du, ud fra din beskrivelse klarer selv. 
Derefter kan virksomheden købe udstyr for pengene som så indgår som ny kapital

OM det så er det rigtige valg frem for at give det som lån, vil jeg overlade til dig og din revisor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver ikke den store mening at øge den ansvarlige kapital. Eksemplet med veteranbilen vil være at sælge den privat. Låne pengene til selskabet. Selskabet køber hvad de har brug for. Når der engang er indkomst så tilbagebetales lånet.

Revisorelevens henvisning kan du jo se om du kan opfattes af. Det kan give likviditet nu.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)