Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor må man lave markedsanalyse?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 11. Oct 16
Indlæg ialt: 9
Fra  Genbolig Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle

Jeg skal lave en markedsanalyse af en speciel gruppe: +60-årige, seniorer, pensionister og lignende. 

Det lette ville vel være at stå uden for Superbrugsen - men det må man vist ikke? Kender I reglerne?
Må jeg stå i gågaden? 
Jeg har ca. 5 spørgsmål og skal selvfølgelig forklare super kort om virksomhedens formål først. 
Jeg tager gerne i mod erfaring og gode råd? 

Og vigtigst af alt, hvor kan jeg være hvor jeg "fanger" nogle folk - uden at gøre noget ulovligt eller være for pushy? 
Skyd løs :-)

/Simone

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simone

Du skal stå rigtig meget ude på gågaden for at få nok svar, så du har nok data til en kvalificeret undersøgelse.

Hvad med at tjekke efter statistikker, der allerede er fremlagt - f.eks. fra Danmarks Statistik? Jeg gjorde meget samme ting en gang, hvor jeg lavede et spørgeskema, som jeg kæmpede med at få unge under 18 til at svare på; ligemeget hjalp det. Indtil jeg fandt en rapport for arbejdsmarkedet for unge i Danmark gennem Danmarks Statistik. 
Man kan lige så godt lade andre lave det arbejde for sig, ik? Hahaha. :-) 

Held og lykke med det hele. 

Fra Odense
Tilmeldt 11. Oct 16
Indlæg ialt: 9
Fra  Genbolig Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Kasper. 
Det frygter jeg desværre også - men vil lige give det et par timer og se om der er bid på krogen. Ellers må jeg hen på bingoklubberne (de ser ud til at være populære Wink )

Helt enig, har andre lavet ens arbejde så er det lækkert - men sagen er den at jeg har kigget på statistikker.
Og nu skal jeg høre målgruppen om de kan se mening med min forretningside, og det findes der ikke nogen statistik på (endnu!) Big Smile

Jeg må ud i felten. Tak igen, og lige over. 
Dbh herfra

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)