Dum formulering - men det må være fordi de to første punkter er momspligtige og de skal så indtastes i bogholderiet inkl moms på de 2625 for at regnskabet kan håndtere det
De sidste må så være momsfrie og skal indtastes med de beløb du ser, på en konto for udgiften uden moms
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Der står jo at de sidste tre beløb er inkl. moms, så kan jeg ikke se hvorfor de skulle bogføres på konto uden moms ?
momsen som er angivet viser det kun er de to første som har moms - det er bare en tossed formulering tror jeg - to med moms og resten er uden - ellers passer det samlede momsbeløb jo ikke - men man kan roligt sige det ikke er godt formuleret
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Totalen stemmer jo. Du er bare nødt til selv at beregne momsen af de 3 posteringer inkl. moms.
den viste moms stemmer jo kun med totalen af de to øverste poster - Ja formentlig er der moms på det hele - men det fremgår jo ikke rigtig
De øverste 2 er vist uden moms - de tre sidste står som inkl, moms men er ikke med i de 2625 kr moms som er vist som den samlede moms - så underlig regning HVIS alt er med moms, så skal de to øverste indtastes med tillæg af 25% på hver (de 2625 moms ialt) - i et normalt regnskabsprogram og de tre sidste - hvis de så er inkl moms - bare tastes med det tal der står i hver - så regner programmet selv momsen men - meget mystisk regning (og vel ikke efter loven med et momsbeløb der så ikke stemmer med total momsen)
(nogen ville nok bare bogføre totalen på konto husleje og div inkl. moms hvis man er sikker på der er moms på det hele)
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER