Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kreditere brugt køb

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg solgte noget af mit private udstyr til min virksomhed, jeg har afskrevet det som straksafskrivning. Jeg har dog fortrudt, da jeg hellere vil købe noget helt nyt til virksomheden og vil derfor gerne kreditere det køb, jeg er lidt usikker på om jeg kan og hvordan jeg lige gør. Jeg fandt denne guide https://dinero.dk/support/kreditnota-fra-leverandor/ og vil høre om det er måden at gøre det på.

På forhånd tak

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

ved ikke hvordan du købte det - lavede du en faktura fra dig selv formentlig og overførte så pengene til dig selv. Det er naturligvis vigtig du ikke har bogført købet fra dig selv med moms - men på konto uden moms

I alle fald kan du nu bare bruge kassekladde - og gøre lige modsat = du bogførte før som straksafskrivning (uden moms) mod enten mellem regning (firmaet skylder dig) eller bank (firmaet har betalt dig.)

Nu er det så kredit (minus) den konto uden moms du brugte ved købet - og debet bank som nu betaler dig pengene tilbage (eller debet mellemregning så firmaet ikke skylder dig mere)

Du kan ikke lave kreditnota fra dit firma som jo her er køber - det er kun til hvis firmaet har solgt noget og købet annulleres-  i princip skal kreditnota jo komme FRA dig personligt - men bare bogfør modsat med bilag om at handlen er gået tilbage

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)