Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad var din bedste konverteringsoplevelse?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det bedste du som webshop-ejer har gjort *online* for at øge dit salg ? Design-justering - SEO - ændringer i produkt-udvalg - andet SoMe marketing - kombier? Og hvad blev resultaterne målt i kr/procent?

Jeg er især nysgerrig for om noget marketing etc. har virket bedre for nogen brancher end for andre, selv om jeg godt ved det kan være svært at sammenligne pga. alle de faktorer der påvirker resultatet - især, selvfølgelig, ens faktiske udvalg af produkter der er efterspørgsel på.

Men i hvert fald på forhånd tak for at dele ud af jeres erfaringer!

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Vi droppede for et stykke tid siden alle andre betalingsformer end Visa/Mastercard og COD.

Siden da har vi haft 0 ikke-afhentede pakker, 0 returneringer, 0 anulleringer og 0 problemer med ubetalte ordrer. Det kan virkelig mærkes på bundlinjen at samtlige ordrer bare kører igennem problemfrit. Derudover slipper jeg for at skulle jonglere med Klarna (ikke at de er besværlige eller noget, folk glemmer bare at betale og brokker sig til os over deres gebyrer), ringe og minde folk om deres betaling osv. osv. Jeg er helt sikkert et gladere menneske på grund af det.

Derudover har vi arbejdet med at ændre produktnavne og H1 til det løst definerede "ting som folk ved hvad er"; som eksempel er Azithromycin (som de færreste ved hvad er) blevet til "Behandling for klamydia". Derudover forventes det at måtte have en positiv virkning i forhold til SEO, men denne ændring alene kan vi nok ikke måle, med så mange andre faktorer i spil.

Alt i alt, så ser vores funnel nu sådan her ud:

Vores konverteringsrate er steget fra 2,89% til 4,07%.

Næste projekt er at A/B(/C?) teste farve og tekst på vores købsknap.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

God - og for mig måske lidt overraskende - pointe, Anders: Hvis andre kreditkort + evt. Paypal skulle være forbundet med øget antal returneringer, annulleringer etc.

Men i hvert fald: Tak for at henlede opmærksomheden på at Customer Flow-processen jo i virkeligheden ofte er der hvor man skal starte for at øge sit salg (eller ikke miste salg, eller bare ikke miste penge - f.eks. pga. ubetalte ordrer forbundet med en eller anden hurdle i check-ud-oplevelsen). Du kan have gang i nok så meget SoMe-marketing, men hvis dit Checkout ikke er optimeret kontinuerligt, så er det næsten spildt indsats.

Enhver SEO-mand ville jo nok sige at I snart kan se mere trafik pga. af jeres overskriftsændringer, men igen er spørgsmålet selvfølgelig hvad der forårsager hvad. Umiddelbart vil jeg tro I kan se en lavere bounce-rate og det må jo, teoretisk set, lede til større chance for konvertering down the line. Men ja, tiden vil vise det!

Og i alle fald kan det altid betale sig at være kunde-fokuseret :) Hvis ikke jeres ændringer her og nu giver resultater, så vil I på et eller andet tidspunkt finde på noget bedre, simpelthen fordi I leder efter det - tager udgangspunkt i brugeren/læseren/kundens oplevelse først.

Good luck fremover og tak for meget konkret input!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Ulrik Kristiansen:
God - og for mig måske lidt overraskende - pointe, Anders: Hvis andre kreditkort + evt. Paypal skulle være forbundet med øget antal returneringer, annulleringer etc.

Det er ren spekulation, men vores teori er at folk ser kort-betalinger som "final", der er ingen ommere og det er svært at få banken til at lave et chargeback osv. Så nu har de comittet til at købe og så er det det. Når man har betalt for noget så henter man det selvfølgelig også.

Med Klarna og bankoverførsel (vi har ikke taget imod Paypal i DK) er det sådan lidt mere løst og kunden har mulighed for at beholde sine penge og bare lade være med at modtage pakken - det kunne vi i hvert fald se de gjorde. Klageprocessen er ret let og nem hos Paypal (personlig erfaring, ikke som vendor).

Vi tager ikke imod andre kreditkort og har ikke gjort, så hvorvidt korttypen har indflydelse på det skal jeg ikke kunne sige. Vi er i hvert fald kommet til den konklusion at i forhold til betalingsmuligheder, så er det her den bedste løsning. MobilePay skal dog afprøves på et tidspunkt, der er bare ikke tid til at implementere det før engang næste år.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

AP:
Prøv se mit indlæg her om split test af webshop mærke, håber det kan bruges.

Domænet inboard.dk er oprettet 13. april 2016 og det indlæg er skrevet 1. juni 2016. Hvordan kan det give en testperiode på 6 måneder?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har oplevet at lave en kundes site om til responsive webdesign, og efterfølgende se en kraftig konverteringsstigning.
Men det mest syrede jeg har oplevet var at se 10% stigning på en shop, ved at indsætte en produkt-slider på forsiden.
Derudover har sikre vindere været "Huskede du" i kurven, optimering af kreditkortindtastningssider (one page checkout), fri fragt og optimering af call to action - above the fold.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)