Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ledige ind som hjemmehjælpere ?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Naivt spørgsmål måske :) , men efter den seneste tid at have set hvor elendige vilkår de ældre har det på mange plejehjem, spørger jeg om hvorfor man ikke kan sende nogle ledige ud som ekstra hjælp ?? 

Om pengene kommer fra den ene eller anden kasse burde vel ikke gøre nogen forskel

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kan også bare sætte nogle ledige til at gøre gartnere pædagoger lærere og andres arbejde?......

Hvis vi bare får folk i aktivering ud når vi mangler hænder så fyre vi da bare flere hænder så vi kan spare penge

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Til hvilken "løn" skulle det så være?

Dagpengesats?

Kontanthjælpssats?

Jeg har været sendt på arbejde i en Rema 1000, i såkaldt praktik, til 60% af dagpengesatsen.

Det er ren udnyttelse, specielst fordi det oftest ikke fører til varigt arbejde.

Når praktikperioden er slut får de bare en ny slave sendt fra jobcenteret.

Og for at føje spot til skade, så tæller det ikke som reelt arbejde!

Jeg forstår godt din medfølende tankegang over for de ældre, men det skal være reelle job til en ordentlig løn, så de ledige kommer ud af det lortesystem.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke svarene, virker bare vanvittigt på mig at 1000 vis går ledige mens der mangler 1000vis at hænder, hvoraf meget sagtens kunne udføres af ikke faglærte på området.

Men det er måske der problemet ligger - at der efterhånden er så mange regler, at det forhindrer fleksibiliteten ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror problemet ligger i, at så udnytter man de arbejdsløse som skal ind på et normalt arbejdsmarked - søge jobs aktivt

Hvis de nu bruges- til dagpenge eller kontanthjælp sats - så vil de

  • Ikke være fuldt til rådighed som jobsøgende
  • Kunne give besparelser - hvorfor ansatte til fuld løn hvis der er 20.000 at trække på som hjælpere til de gamle
  • Ikke have SOSU uddannelse eller andet
  • Føle sig misbrugt ved at skulle arbejde for dagpenge når måske ikke alle på dagpenge og kontanthjælp sendes ud
  • Måske tilmed ikke være ønskede af de ældre eller institutioner som "erstatning" for faktiske ansatte

Hvis du skal have andet end dagpenge/kontanthjælp, så vil man jo lige så godt kunne øge bevilling via skatten.

Tanken er naturlig, men de som ER til rådighed for arbejdsmarkedet skal ind på arbejdsmarkedet ved at være aktivt jobsøgende - og de som IKKE kan komme ind på arbejdsmarkedet, af den ene eller anden årsag, skal jo ikke ud og arbejde

Der er flexjobs og skåne jobs og den type ting som kan tage hånd om de som havner midt mellem stolene, og det er ikke noget der er så let løst vil jeg mene. Det er i alle fald ikke noget systemet ikke forstår - både rent røde og helt blå regeringer har skam tænkt de tanker masser af gange, uden at kunne se det som en løsning

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Oct 16
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det burde jo egentlig være lige til. Smile

Det er det bare ikke... Hvis alle de firkantede regler skal følges.

Derudover tror jeg, at rigtig mange kontanthjælpsmodtagere reelt for syge til at kunne varetage et arbejde.

De er blot blevet 'parkeret' på kontanthjælp, fordi det er billigere end at give dem en pension.

Det nye er så ressourceforløb, hvilket jeg ser som noget positivt. Men der er vist også regler i forhold til praktik.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Yeps hvad end nogen arbejder med så lad os spare på området og hyre folk til at udføre det for en kontanthjælp eller anden offentligydelse hul i ham der mister jobbet han kan jo få det tilbage som løntilakudsjob så er det gratis for hans chef og en andeny kasse betaler...

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jeg tror problemet ligger i, at så udnytter man de arbejdsløse som skal ind på et normalt arbejdsmarked - søge jobs aktivt

Hvis de nu bruges- til dagpenge eller kontanthjælp sats - så vil de

  • Ikke være fuldt til rådighed som jobsøgende
  • Kunne give besparelser - hvorfor ansatte til fuld løn hvis der er 20.000 at trække på som hjælpere til de gamle
  • Ikke have SOSU uddannelse eller andet
  • Føle sig misbrugt ved at skulle arbejde for dagpenge når måske ikke alle på dagpenge og kontanthjælp sendes ud
  • Måske tilmed ikke være ønskede af de ældre eller institutioner som "erstatning" for faktiske ansatte

Hvis du skal have andet end dagpenge/kontanthjælp, så vil man jo lige så godt kunne øge bevilling via skatten.

Tanken er naturlig, men de som ER til rådighed for arbejdsmarkedet skal ind på arbejdsmarkedet ved at være aktivt jobsøgende - og de som IKKE kan komme ind på arbejdsmarkedet, af den ene eller anden årsag, skal jo ikke ud og arbejde

Der er flexjobs og skåne jobs og den type ting som kan tage hånd om de som havner midt mellem stolene, og det er ikke noget der er så let løst vil jeg mene. Det er i alle fald ikke noget systemet ikke forstår - både rent røde og helt blå regeringer har skam tænkt de tanker masser af gange, uden at kunne se det som en løsning

vh John H

Jeg tænker man kunne lave en ( måske) frivillig ordning, hvor de ledige bliver ansat i en slags nationel/kommunal pulje - altså ikke knyttet til en enkelt arbejdsplads, men bruges hvor der er behov i området.

Rigtig ansættelse således at de optjener på normal vis, og selvfølgelig kan søge " drømmejobbet" i mens som alle andre.

En løn som ligger lidt over hvad de ellers får i understøttelse, så de udover glæden ved at komme ud i arbejde, også får en gulerod økonomisk.

Udgiften for kommunen/staten er minimal

Folk bliver gladere af at arbejde og være en del af samfundet

Vi får flere hænder til de trængende.

Alle er glade - næsten :)

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kunne jo forenkle det hele ved at oprette flere ganske normale hjemmehjælper job.

Den største årsag til arbejdsløshed er jo ganske enkelt mangel på jobs.

Det plejede at hedde dygtige folk kan altid finde arbejde. Jeg vil gerne at det bliver lige så udbredt at gode virksomheder, kan altid finde arbejdskraft.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

bkonig:
Man kunne jo forenkle det hele ved at oprette flere ganske normale hjemmehjælper job.

Problemet er nok mangel på penge i kommunerne - sikkert forskellige kasser de penge kommer fra - Det er det der gør det så åndsvagt, altså ikke at udnytte de ledige resourser der er  - Som en normal virksomhed ville gøre.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)