Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor bliver jeg ikke opkrævet for Moms ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jun 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Folket,

Jeg er tvivlsom på dette og søger derfor respons på min søgen.

Jeg har en 'ide' om at jeg burde indbetale/indberette moms her engang i December men når jeg logger ind på Tastselv kommer følgende oplysninger:

Du har ingen momsperioder at indberette på. Det kan skyldes, at der allerede er indberettet på den aktuelle momsperiode - se Tidligere indberettet. Det kan også skyldes, at der ikke er aktuelle momsperioder, fordi vi er midt i en periode og SKAT først åbner for indberetning, når en periode er slut. Endelig kan det skyldes, at din virksomhed er blevet omregistreret, så du skal afregne med en anden frekvens - se virksomhedens registrering under Profil. 
Virksomheden har ingen åbne perioder for Angivelsestypen for SE-nr 36……. og AngivelsesType Moms. 

Når jeg går ind og ser mine tidligere kvitteringer ser det således ud:

Indberetninger
PeriodeKvitteringsnummerIndberetterIndberetters CVR-nummerIndberetningsdatoStatusAngivelsestypeKvittering
01-07-2016-
30-09-2016
1 36….. 05-10-2016 Gældende Ordinær Ordinær kvittering Ret indberetning
01-04-2016-
30-06-2016
1 36….. 19-08-2016 Gældende Ordinær Ordinær kvittering Ret indberetning
01-01-2016-
31-03-2016
1 36….. 26-04-2016 Gældende Ordinær Ordinær kvittering Ret indberetning
01-10-2015-
31-12-2015
1 36….. 26-02-2016 Gældende Ordinær Ordinær kvittering Ret indberetning
01-07-2015-
30-09-2015
1 36….. 24-11-2015 Gældende Ordinær Ordinær kvittering Ret indberetning

Er der en venlig sjæl der vil svare mig på, om jeg bare skal vente på Moms sender en sms afsted om, at nu er tiden ved at være inde, eller er der noget her jeg simpelthen ikke har kunne gennemskue ? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Leons:
Jeg har en 'ide' om at jeg burde indbetale/indberette moms her engang i December men når jeg logger ind på Tastselv kommer følgende oplysninger:

Den næste momsperiode er fra 1/10- 31/12 - og den er jo ikke gået endnu....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Leons:
Jeg har en 'ide' om at jeg burde indbetale/indberette moms her engang i December men når jeg logger ind på Tastselv kommer følgende oplysninger:

Den næste momsperiode er fra 1/10- 31/12 - og den er jo ikke gået endnu....

men som jeg lige ser trådstarters uoverskuelige billede, er der så ikke ting med dato helt fra 04 måned- juni, juli osv - og med formentlig nystartet, så burde der være en momsperiode for 3 kvartal som nu udløber (og med måned 04 også for 2. kvartal)

Kan det tænkes du har kikset med momsregistreringen trådstarter - eller er ALLE forhold fra efter 1/10-2016 - eller har du bogført køb inden starten?

Hvis du lever op til krav om moms op til 6 mdr inden stiftelse

  • Du har intet solgt uden moms inden du startede - OG den start var efter 1/10
  • Du har ikke taget ting i brug privat
  • Tingene er købt med henblik på starten
  • Du har bilag og regninger
  • og de er alle max 6 mdr inden start og udstedt til dig selv

Så skulle det hele have være bogført på din startdato og ikke datoer inden

vh John H

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Med mindre jeg er blevet blind - så er indberetningerne kronologiske - og den næste i rækken er 4. kvartal, som ikke er slut endnu.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Med mindre jeg er blevet blind - så er indberetningerne kronologiske - og den næste i rækken er 4. kvartal, som ikke er slut endnu.

Vi ser dem måske forskelligt. Jeg ser kronologi fra oven - og den øverste som periode 1/7-30/9 2016 - som jo er trediekvaral - jeg ser ikke noget i billedet som indikerer spor 4 kvartal - så hvis billedet er som jeg tror, så må der jo have være noget at indberette hele året - inkl. 3. kvartal (som trådstarter vel ved om han har indberettet for, og så han vel spørger til med indbetaling nu - men jeg aner det jo ikke - ser bare kun kvartaler fra 4 kvartal 2015 og frem til 3 kvartal 2016 på billedet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

3. kvartal skal indberettes senest 1. december - og det har du allerede indberettet den 5. oktober. Næste gang skal du indberette for 4. kvartal. Her er en oversigt over de 4 kvartaler i 2016 med indberetningsfrister:

Moms for 1. kvartal 2016 – onsdag den 1. juni 2016

Moms for 2. kvartal 2016 – torsdag den 1. september 2016 

Moms for 3. kvartal 2016 – torsdag den 1. december 2016

Moms for 4. kvartal 2016 – onsdag den 1. marts 2017

Mit bud er at du har glemt at du indberettede moms for snart to måneder siden - lige efter slutningen af 3. kvartal :).

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)