Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fravalg af akasse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jan 16
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ofte bliver jeg i tvivl om hvorfor jeg hver måned betaler til min akasse når de nu stort set ikke kan hjælpe mig før jeg lukker og slukker helt for min forretning. Jeg kunne tænke mig at høre hvad andre evt gør for at sikre økonomien mod arbejdsløshed, sygdom, dårlige tider mm. Hvad er den gode begrundelse for at blive i akassen istedet for at sætte pengene fx ind på en kapitalpension, opsparing, afskrive gæld el lign.? 

mvh Ulla Nørgaard

Walk in akupunktur

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort og godt - så skal du ikke betale til A-kasse hvis ikke du forventer nogle alm. gode år - men frygter det så kan gå galt

Har du f.eks normale år i 2015 og 2016 med ca 265.000 i personlig inkomst (med lidt reguleringer i forhold til renter osv) og så får nedgang og 0 i 2017 og underskud i 2018 og 2019, så kan du i lukke derefter og få dagpenge. Man får som udgangspunkt som selskab beregnet på de bedste to af fem seneste år.

Det duer derfor kun, hvis du har nogle år du får rettigheden i (kunne også være fra fastansættelse) og så siden ikke har indtægt, hvorfor du i sagens natur vel i alle fald vil skulle lukke selskabet/dit CVR

OM det så betaler sig i forhold til at afbetale på gæld er ikke til at sige, men man kan jo få ca 17.000 per måned i 2 år - selv efter nogle år helt uden indtægt i selskabet

Mere i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/selvstndig-hvad-med-kasse-og-dagpenge.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)