Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kørselsfradrag i I/S

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 20. Jan 16
Indlæg ialt: 10
Fra  Balogh Communications Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan man kun få kørselsfradrag, hvis man selv kører sin bil i sin forretning?

Der er tale om en I/S med to ejere, hvor den ene ejer har en bil, den anden har ikke.

De beskæftiger sig med kontor- og privatrengøring til mange forskellige kunder, og nogle gange kan arbejdet bedst tilrettelægges sådan, at mens den ejer, som har bilen gør rent hos en kunde, den anden ejer kører ud i bilen til en anden kunde.

Kan denne rute inkluderes i km-regnskabet som erhvervsmæssig kørsel? Bilen var brugt til erhvervsmæssigt formål, men det var så ikke ejeren, som kørte bilen...

Er der nogen, der kan hjælpe?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

For at få kørselsfradrag skal man  køre i egen bil- så det skal i princip være bilens ejer der kører og den anden vil aldrig kunne få fradraget. Kravet til kørepenge er - kørsel i egen bil - I praksis kan ejeren få dækket konkret benzin omkostning hvis man fører kørebog og fylder på inden den anden køre for ejers regning og så fylder op igen så det svarer til kørslen den anden har udført,  med firmaet som betaler af benzinen (uden momsfradrag for hvidplade bil)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København S
Tilmeldt 20. Jan 16
Indlæg ialt: 10
Fra  Balogh Communications Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære John

Tusind tak for svaret.

Jeg er ikke sikker på, at jeg har forstået anden del af dit svar rigtigt: Må Interessentskabet betale for benzinen (bortset fra moms, da der er tale om en hvidplade-bil) hvis en anden bruger den ene ejers privat bil i interessentskabets tjeneste (til erhvervsmæssigt formål)?

Mvh,

Katalin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Katalin Balogh:

Kære John

Tusind tak for svaret.

Jeg er ikke sikker på, at jeg har forstået anden del af dit svar rigtigt: Må Interessentskabet betale for benzinen (bortset fra moms, da der er tale om en hvidplade-bil) hvis en anden bruger den ene ejers privat bil i interessentskabets tjeneste (til erhvervsmæssigt formål)?

Mvh,

Katalin

Ja det vil være lige som hvis I lejer en bil. Her kan leje ikke betale sig da udlejer (din makket) skulle af med skat af lejen, men fører i kørslen op og f.eks:

Ejer fylder bilen fra start - I skriver hvor bilen - udlånt af en anden- kører i ren firmatjeneste - fra - til - km - og så fyldes den op igen, så liter svarer pænt til de km I har anført - så kan jeres I/S betale benzinen der hvor det ikke er bilens ejer der kører og før kørselsfradrag - dog ikke momsfradrag på benzinen til hvidpladebil

Det giver ikke ejeren skat, da ejeren jo ikke har en indtægt, men jeres firma betaler bare den konkrete udgift
vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København S
Tilmeldt 20. Jan 16
Indlæg ialt: 10
Fra  Balogh Communications Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Det giver mening - tusind tak for svaret.

MVH, Katalin

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes ikke noget, der hedder et kørselsfradrag.

Enten får man befordringsfradrag eller også er det kørselsgodtgørelse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

mrjjensen:

Der findes ikke noget, der hedder et kørselsfradrag.

Enten får man befordringsfradrag eller også er det kørselsgodtgørelse.

ord vil jeg sige- Kørselsgodtgørelse i I/S og personlig virksomhed gives som- fradrag - så det er ikke så dumt et ord - Men ja skattefri kørselsgodtgørelse som fradrag - som trådstarter jo havde forstået fra start - problemet var om der var fradrag for dem hvis det ikke var ejer der kørte bilen - men ja selv fradraget hedder kørselsgodtgørelse :)
Befordringsfradrag er ikke del af tråden :) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København S
Tilmeldt 20. Jan 16
Indlæg ialt: 10
Fra  Balogh Communications Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Et spørgsmål til, John, angående fradrag for benzinen:

Jeg forstår, at man ikke kan få momsfradrag, da der er tale om brug af en privat bil.

Men kan man så fradrage hele udgiften til benzin, (prisen af benzin + moms) som fradrag, altså hele beløbet, som man har betalt i følge kvitteringen, eller kun selve prisen af benzinen, uden moms?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Katalin Balogh:

Et spørgsmål til, John, angående fradrag for benzinen:

Jeg forstår, at man ikke kan få momsfradrag, da der er tale om brug af en privat bil.

Men kan man så fradrage hele udgiften til benzin, (prisen af benzin + moms) som fradrag, altså hele beløbet, som man har betalt i følge kvitteringen, eller kun selve prisen af benzinen, uden moms?

ja- når moms ikke giver momsfradrag - så er den del man ikke har momsfradrag for - bare en del af omkostningen -. i dette fald er hele regningen alm fradrag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København S
Tilmeldt 20. Jan 16
Indlæg ialt: 10
Fra  Balogh Communications Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svaret. :-))

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)