Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal jeg CVR registrere mig?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Sep 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

 

Jeg har fået et værksted hvor jeg gerne vil have oprettet et CVR nummer til.

 

Jeg skal drive det ved siden af mit arbejde (indtil videre) og huslejen til værkstedet kommer fra min løn (fra mit 8-16 job)

 

Jeg forventer ikke en indtægt fra starten – da jeg kan få det til at løbe rundt som det er nu.

 

Jeg kan dog trække momsen fra i huslejen, hvis jeg bliver CVR registreret.

 

Men spørgsmålet er hvordan jeg skal registrere mig? Og kan jeg få forsikring på det? Da jeg har en masse masse ting i værkstedet som skal danne grundlag for virksomheden i fremtiden.

 

Hvad kan I anbefale?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må tænke over, om du kan sandsynliggøre, at at du gør her, er erhvervstmæssigt og med overskud som din målsætning. Er det det, så er der fradrag for udgifter og moms

Er det rent lystbetonet hobby, så er der ikke fradrag for udgifterne ved et underskud, men ned til 0, og for ren hobby kan der ikke momses/trækkes moms fra

Du må gerne starte noget som ikke giver overskud fra start. Eneste gråområde kan være, hvis du har en masse udviklingsomkostninger og ikke driver nogen form for indtægtsgivende aktivitet, hvor fradrag for udgifterne kan give problem

Om du starter i personlig virksomhed eller i selskabsform afhænger af risiko og mange andre ting - herunder at et underskud - se mere om udgifter og andet ved de to former her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hornslet
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal lave en plan for hvad du vil med virksomheden. Som John skrev så skal der være noget indtægt for at man kan trække moms fra. 

Når du ved hvordan virksomheden skal vækste så kan du beslutte om du skal gøre det som enkeltmandsvirksomhed eller i selskabsform.

Jeg ville helt klart anbefale selskabsformen da du dermed ikke har større risiko end selskabets værdi. Som enkeltmandsvirksomhed så hæfter du for alt, også de "ulykker og fejl" du måtte lave.

mvh

claus 

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)