Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor finder jeg vare, hvis jeg vil starte som grossist.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Sep 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Første gang jeg prøver at skrive her på siden.

Tænker på at starte som grossist, med salg af brugskunst m.m. til feks. blomster butikker. 

Men hvor indkøber jeg mine vare til videre salg.?

Kunne det feks være i Tyskland, Sverige, hvordan finder jeg frem til de steder.?

Og hvad kan jeg forvente at tjene på varerne, tænker i %.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er branchen du vil ind i som grossist, så er du næsten nødt til at drage mod Kina, Vietnam, Indien, Taiwan og Indonesien for at finde varer - og hjemtage i større partier for at det kommer til at kunne betale sig. Enten det, eller så skal du være heldig, at kunne lave en form for agenturaftale med en eksisterende grossist i EU, hvor du kan fungere som bindeleddet til de danske kunder. Hvis du vælger at blive grossist i Danmark med køb af varer fra andre grossister i EU, så tror jeg dine kostpriser og salgspriser bliver alt for høje, sammenlignet med de andre i branchen med salg af samme type varer. Det er et meget anspændt marked, og kapitalen skál være iorden for at kunne komme igennem. Har tidligere arbejdet i branchen.

 

Tilmeldt 28. Sep 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. 

Hvis man vil prøve at få en agentur aftale, ville det så være bedst at tage på nogen messer og prøve at få en aftale eller skal jeg bare prøve at finde firmaerne på nettet og så kontakte dem.?

Hvordan finder jeg kontakter til feks Kina

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Colorful:
Hvis man vil prøve at få en agentur aftale, ville det så være bedst at tage på nogen messer og prøve at få en aftale eller skal jeg bare prøve

Det er altid en god ide at tage på messe, men hvorfor skulle nogen producenter ønske at benytte dig som grossist? Du har jo hverken erfaring eller kunder, så hvad er det du vil tilbyde dem?

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:
Det er altid en god ide at tage på messe, men hvorfor skulle nogen producenter ønske at benytte dig som grossist? Du har jo hverken erfaring eller kunder, så hvad er det du vil tilbyde dem?

Trods det at jeg nok havde formuleret det lidt anderledes, så er jeg til dels enig med Ravn hvad det angår.

Forudsat at du er helt og aldeles grøn på området, så vil jeg allerede nu anbefale dig at lægge drømmen på is for nogen tid, og istedet søge arbejde indenfor den ønskede branche, formentlig indenfor indkøb og logistik (kombination eller indkøb alene) og på den måde få nogle kontakter og ressourcer indenfor hvordan det hele hænger sammen. At kaste sig hovedkuls ud i grossistområdet uden kendskab, kán næsten kun ende med problemer, stress og en mulig lukning inden opstart. Du er simpelthen nødt til at danne dig et rigtig godt kendskab indenfor området.

Du bør som minimum have kendskab til import, fortoldning, varemærkning, indkøbsprocedurer og regler for videresalg af visse produktgrupper. Der ud over så bør du have tilknyttet sælgere til virksomheden, medmindre du har tænkt dig også selv at stå for dette, ud over alle de andre opgaver du vil møde. Du skal være sikker på at du har de rette afsætningskanaler, salgskompetencer og logistikløsninger tilknyttet. Du skal som grossist kunne tilbyde en form for showroom, hvor kunderne kan komme og bese produkterne og bestille dem. Du skal have lager og ikke kun en stak kasser i hjørnet af et rum. Dertil skal du muligvis også bruge en lagermand eller to, medmindre du vil stå for denne del alene også :)

Nu for ikke at skræmme dig helt, så har jeg bare lige sat nogle af områderne op ovenfor - hvis du påtænker at begynde med få produkter, så er det selvfølgelig knapt så omfattende, men så er jeg bange for at din succes som grossist bliver utrolig hård - medmindre du får fat i et produkt der simpelthen bliver rykket af hylderne før det kommer op.

Hvad angår agenturområdet, så ja, så synes jeg næsten at du som momsregistreret virksomhed med agenturhandel for øje, er nødt til at besøge de forskellige messer der afholdes indenfor områderne. De er primært at finde i Kina et par gange om året, og i Indien ligeså. Der findes selvfølgelig også messer andre steder i verden, men i de to lande afholdes de helt store, hvor du skal bruge flere dage på at komme rundt bare i én hal. Du skal ved agenturhandel også sætte dig godt ind i reglerne herfor, og have styr på de samme ting som ved grossistdelen - det er i og med næsten en og samme ting.

Jeg kan blive ved og ved med at sidde her og informere og muligvis skræmme dig, skrive tekst op og ned, men ved ikke om ovenstående har givet dig et lidt bedre indblik i, hvordan det kán være at gå ind i netop den branche med brugskunst i grossist eller agentur delen.

 

Tilmeldt 28. Sep 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det giver da lige lidt at tænke over, kan godt se der er mange ting at sætte sig ind i:0).

Tak for svar indtil videre, så må vi se og drømmen skal på is, og det er noget helt andet jeg skal kaste mig ud i.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du behøver jo ikke nødvendigvis lægge drømmen helt på is, bare midlertidigt mens du får skabt dig nogle kompentencer og en del kendskab til branchen - formentlig ved at finde et job indenfor pågældende branche :) når du så synes du er klædt godt på, kan du jo begynde så småt inden du helt dropper dit job og stille lade virksomheden vokse :)

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville holde mig langt væk fra den branche... Blomsterbutikker lukker på stribe, og det samme med brugskunstbutikker.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt, men lige så mange åbner og det er jo særligt der, hvor kunderne skal findes. Scenariet er jo lidt det samme som i andre brancher, eksempelvis indenfor børnetøj. Det man skal være særligt opmærksom på, er ikke at tilbyde nye kunder kredit, men kræve forudbetaling - så man kan blot sætte minimumskøbet så meget desto lavere. Kender til flere grossister der kræver forudbetaling ved nye kunder, nogle grossister helt op til €5000 - mens andre blot kræver kr. 1000 eller €100.

Synes ikke man kan anbefale nogen at skulle holde sig fra pågældende branche, man skal bare træde varsomt ligesom ved alle andre brancher :)

 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Blomsterbutikkerne er vandt til at købe direkte fra forskellige lande i Europa. Evt via deres kædeaftaler. 

Men ja - den eneste chance er at finde noget fra Asian - og prøve at sælge det her. 

Men husk - at det kræver meget kapital. Du kan ikke bestille 10 af gangen. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)