Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vores advords kampagne er stukket helt af.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 02:18
Hvor mange stjerner giver du? :

poltier:
Kan man lave en top 5 liste eller top 10 liste over ting vi kan/skal iværksætte efter jeres mening ?? 

  • En meget hurtig og overfladisk søgeordsanalyse tyder på, at der er en masse lavthængende frugter i form af longtail keywords, som du forholdsvist let kunne ranke højt på og dermed få kontinuerligt gratis trafik fra. Jeg tror i den grad, det kan betale sig for dig, hvis du får lavet en gennemarbejdet analyse
  • Din hjemmeside står meget svagt, da du har meget få indgående links sammenlignet med dine konkurrenter, så det at du allerede har sat det i gang er meget positivt, og det bør kunne mærkes fremover
  • Få sat tracking op med Google Analytics så du kan måle alt, hvad der sker på din hjemmeside. Du bør derudover også sætte en Facebook Pixel op, så du kan påbegynde retargeting på Facebook
  • Din Facebook-side ser meget inaktiv ud, der kan sikkert også være en del traffik/interaktion at hente her
  • Din branche/produkt har en masse muligheder for content marketing, som du evt. kan benytte dig af for at få "billig" trafik. "Huskeliste til studenterkørsel", "x ting du kan spise på din studentertur", "x drukspil der er geniale til studenterkørsel" kunne være eksempler på artikler, e-bøger el. lignende, som du kan bruge til at skaffe leads og/eller retargeting
  • På din "priser"-side har du en lang liste over datoer. En mulighed kunne være en knap til hver enkelt dato, som klikker sig ind på en unik side. Med en pixel på alle unikke sider giver det mulighed for skarpe Facebook-annoncer
  • Dine Call-to-action knapper er generelt meget usynlige på din hjemmeside. Overvej evt. at teste i andre farver og se om det kan øge din konvertering
  • Jeg kan se, at I har fået en masse gode anmeldelser, men de er helt usynlige på hjemmesiden - overvej evt. at synliggøre dem for at øge konverteringen
  • Du kunne evt. også tænke i værktøjer i form af at hjælpe på udfordringer som at udregne pris per person, holde styr på hvem der har betalt, ruteplanlægning osv. Ting som studenter bruger en del tid på, som helt sikkert kan effektiviseres

poltier:
Er det normalt med flere kampagner, for vi kører alle advords på den samme kampagne ?

Som udgangspunkt jo flere jo bedre for så har du lettere ved at se, hvad der virker, og hvad der ikke gør - og kan justere budgettet efter data.

Det var lige mine første tanker. Håber du kan bruge en eller flere af dem Smile

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

AdWords klikprisen er relativ høj på jeres primære søgeord, og I bør derfor hente flere besøgende via sociale medier og de organiske søgeresultater.

Men besøgende er ikke automatisk omsætningsgivende. I bør have fokus på konvertering, så flere af jeres besøgende bliver kunder. 

Der er stor konkurrence på jeres søgeord, og flere af jeres konkurrenter har hjemmesider med større fokus på call-to-action og konvertering.

Hav fokus på

De ovennævnte punkter kan virkeligt hjælpe jer med at reducere behovet for AdWords annoncering.

Vejen fra sociale medier eller fra søgeresultaterne til en booking er for lang. Jo kortere og mere brugervenlig den kan gøres, jo bedre vil hjemmesiden konvertere, og jo lavere vil jeres annonceomkostninger alt andet blive pr salg.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

poltier:
Bør vi lave ny hjemmeside uden så meget tekst ? kan se at en kon-kollega har avet hans hjemmeside om, hvor der førhen var mange ord, er der næsten kun hedliners med lille tekst til ?? Straffede google ikke dette for nogen år siden ?? Han ligger i top når man søger på søgeord i vores branche..

Ja, "tekst-walls" uden indbydende illustrationer vil næsten altid konvertere dårligt i forhold til visuelt indbydende sider. :-)

Indholdsmæssigt bør I have fokus på de salgsargumenter, som jeres kunder finder vigtige.

For jeres ydelse, er det høj musik, fest og farver + kolde øl og drinks + strøm til deres smartphones.

For de studerendes forældre er politigodkendte lastbiler og 2 chauffører gode argumenter. Men de studerende har slet ikke fokus på det.

Flere af jeres konkurrenter har lige præcis fokus på det, som de studerende leder efter. :-)

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)