Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb til firmaet - noget jeg skal være opmærksom på?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 16
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der noget jeg skal være opmærksom på i forhold til Skat, eller er der ingen problemer i, at jeg går ud og erhverver mig følgende til min enkeltmandsvirksomhed?

Et skrivebord

En kontorstol

En bærbar

En docking-station 

En ekstern skærm

En printer

Værdi formentlig ml. 10000-15000 samlet.

Det er tænkt udelukkende til firma brug, men skal stå i boligen. Enten på et kontor eller i stuen.

Mvh.

Alarm til hjemmet - Tyverialarm - alarm uden abonnement - videoovervågning - sikring af hjemmet - Alarm.

Tilmeldt 23. Oct 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Det er væsentligt, om de repræsenterer en værdi på mere end Kr. 12.900 samlet, da de i givet fald ikke kan straksafskrives. Det skyldes, at de ikke betragtes som enkeltgenstande, hvis du indretter ét kontor. (Reglen om sammenhængende genstande) Så hvis du holder den samlede sum under Kr. 12.900, kan du straksafskrive dem og dermed betale skat af Kr. 12.900 mindre af dit eventuelle overskud. Du skal være opmærksom på, at eftersom der - i det tilfælde at summen er mindre end 12.900 - skal indregnes en købssum som omkostning i driften. Er summen større, skal tingene aktiveres i balancen. Andet er der ikke umiddelbart - i hvertfald ikke i relation til Skat. Hvad angår moms - så skal du være opmærksom på, at hvis du også bruger/har mulighed for at bruge genstandene privat OG du er momsregistreret - så må du ikke registrere købsmomsen som et aktiv/tilgodehavende hos Skat.
Tilmeldt 7. Oct 16
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svaret. Er det så 12900 er moms? Mvh

Alarm til hjemmet - Tyverialarm - alarm uden abonnement - videoovervågning - sikring af hjemmet - Alarm.

Tilmeldt 23. Oct 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja- det er 12.900 ex. moms ;)
Tilmeldt 7. Oct 16
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Perfekt :) Og der er intet problematisk i at have det stående i stuen? og det er vel helt no go at benytte noget af det til private formål?

Alarm til hjemmet - Tyverialarm - alarm uden abonnement - videoovervågning - sikring af hjemmet - Alarm.

Tilmeldt 23. Oct 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Det er et spørgsmål om bevisbyrde. Men faktum er, at hvis du trækker momsen fra, og SKAT så siger, at du har adgang til at bruge goderne i privat regi, og du ikke kan vise at de står i et lokale med videoovervågning og tidsstyret lås, så skylder du pludselig 2.580 kr. i moms. Fordi du ikke kan bevise, at du ikke har brugt tingene privat. Så mit råd: Hold dig under 12.900 Kr., straksafskriv det og glem alt om moms. Lad være at bogføre momsen som købsmoms. Alternativet er, at du laver en 50/50 fordeling, og så betaler halvdelen af momsen. Hvis du har brug for mere konkret vejledning eller har brug for en dygtig bogholder/revisor, så send en privat besked :)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

IFRS:
t. Hvad angår moms - så skal du være opmærksom på, at hvis du også bruger/har mulighed for at bruge genstandene privat OG du er momsregistreret - så må du ikke registrere købsmomsen som et aktiv/tilgodehavende hos Skat.
Jeg skulle da mene, at dette gælder fradraget som et hele og ikke kun momsen. Hvis du vil udgiftsføre PC mv., bør du have private eksemplarer af samme, ellers er det oplagt, at du også bruger det privat. Husk iøvrigt telefon/telefoni :-)

Tilmeldt 23. Oct 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:

"Fradraget som et hele" er netop, at du straksafskriver.

Du kan kun straksafskrive hvis summen er under DKK 12.900.

Hvis man aktiverer omkostningen, så er der ikke fradrag, idet det ikke indgår i balancen. Hvis noget indgår i balancen, får du ikke fradrag for det, fordi det ikke indgår i resultatopgørelsen, som er grundlaget for skattebilletten.

Tilmeldt 7. Oct 16
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har både en tablet, mobil og bærbar i privat regi i forvejen.

Jeg tager "chancen" og fradrager hele beløbet samt moms, da det jo er helt korrekt i forhold til forskrifterne. Jeg gider ikke undlade at bruge mine fradrag mm., når jeg nu har ret til det :) Jeg betaler i forvejen store beløb i skat og moms.

Tak for svarene.

Mvh.

Alarm til hjemmet - Tyverialarm - alarm uden abonnement - videoovervågning - sikring af hjemmet - Alarm.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sydalarm.dk:

Jeg har både en tablet, mobil og bærbar i privat regi i forvejen.

Jeg tager "chancen" og fradrager hele beløbet samt moms, da det jo er helt korrekt i forhold til forskrifterne. Jeg gider ikke undlade at bruge mine fradrag mm., når jeg nu har ret til det :) Jeg betaler i forvejen store beløb i skat og moms.

Tak for svarene.

Mvh.

Nu handler skat jo ikke om hvad DU gider - men 

1 uanset du har samme sag/ting privat - så hvis du har, f.eks en bedre computer i hjemmet betalt af firmaet - så SKAL du dele momsen hvis ikke du kan overbevise skat om du ikke bruger den privat. En erfaring vil sige det kan du ikke uden videre og slet ikke hvis ikke din private er mindst samme standard

2 Telefon er skat af fri telefon og delt moms - helt uanset hvad skat af fri telefon hvis du bare har den med hjem EN gang, uanset det har 20 andre

vh John Hannover

3 Hvis du køber møbler som kontorstol og skrivebord som skal stå i stuen, så skal du regne med at få forkastet fradraget- Det skal enten stå i separat lokale som skat kan godkende fradrag for - eller være totalt uanvendeligt privat. Ellers går den ikke

-----------------

Hvor for spørger du egentlig, når dit svar er, at du giver pokker i reglerne for du betaler skat nok i forvejen - Enten kan du jo gøre som du vil - eller være bare lidt interesset i reglerne

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)