Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk firma, bosat i udlandet.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 30. Sep 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed i Danmark. Jeg laver spil til android og IOS, og får min indtægt ved at sælge reklameplads. Dvs 100% online. I starten af næste år står jeg og skal flytte til Jamaica.

Min jamaicanske advokat fortæller mig at den nemmeste måde at få arbejdsvisa i Jamaica, er at oprette et jamaicansk firma der ansøger for mig.
Men det giver en masse problemer/ekstra arbejde for mig. Jeg skal lukke mit danske firma, sælge alt firmaet ejer til det nye, skifte Admob reklame ID ud med nogen der er lavet til det nye firma, som handler med en anden afdeling af Admob, og har også læst noget med at skat vil opfatte det som et salg af min enkeltmandsvirksomhed til et aps, og uanset at jeg ikke betaler for "købet", vil jeg blive beskattet af værdien.

Det jeg i stedet tænkte, var om (hvis man ser bort fra jamaicansk immegration og kun ser på de danske regler) det var muligt at skattefrit (har set nogle regler der gælder fra januar til juni) ændre mit danske enkeltmandsvirksomhed til en APS, og køre det fra udlandet - og slippe for dansk indkomstskat. Jeg hiver alt overskud ud som løn, så firma skatten er ligegyldig - men Danmarks er alligevel lavere end Jamaicas. Men det er indkomstskatten selvfølgelig ikke. Det korte af det lange er vel: Kan jeg ændre min enkeltmandsvirksomhed til et dansk APS, skattefrit, og bosat i udlandet, slippe for dansk indkomst skat?

Alt input omkring dette, og andre ting jeg evt. måtte have overset modtages med kyshånd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan omdanne enkeltmands til ApS hvert år mellem 1/1 og 30/6 men kun hvis der er fri kapital til det og det kræver revisorerklæring der koster ?? så du skal i alle fald have fat i en revisor for at lave den øvelse 

Du skal have med at du som hovedaktionær får en vis skattepligt til DK - det kan du tage med revisoren inden I går igang

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Sep 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar. Jeg er klar over at der bliver brug for en revisor for at lave ovenstående, og måske advokater som DitSelskab, der har lavet videoer om omdannelsen. Jeg prøver bare at danne mig et overblik over det først. Jeg ved det skal være i første halvår, en revisor skal vurdere mit firma, og det skal være mindst 50.000 kr værd.

Er det med skattepligt som hovedaktionær noget du kan fortælle mere om, eller smide et link hvor det bliver forklaret? Er det den såkaldte havelågeskat, eller er det noget helt andet jeg skal tænke på?

Har kigget lidt på havelågeskatten - passer det virkelig at hvis firmaet bliver vurderet til en million, så skal jeg betale skat af det ved fraflytning, på trods af firmaet aldrig bliver solgt, og den million firmaet påståes at være værd, ikke findes?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Havelåge skat er skat af en virksomheds værdi ved udflytning af virksomheden - som vel ikke sker. I det fald - hvis værdien ved omdannelse er 1 mio så udskydes skatten af den den 1 mio til du engang sælger dine anparter - ved omdannelsen - men den forsvinder ikke som sådan

Hovedaktionær i dansk virksomhed er som udgangspunkt skattepligtig af sine indtægter i den virksomhed han er hovedaktionær i - i Danmark som jeg husker det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Hovedaktionær i dansk virksomhed er som udgangspunkt skattepligtig af sine indtægter i den virksomhed han er hovedaktionær i - i Danmark som jeg husker det

Ved fraflytning fra Danmark - og er de særlige betingelser opfyldt (opgivelse af bopæl mv) - så frafalder den fulde skattepligt. Laver trådstarter så arbejde i Danmark for sit selskab kan der blive tale om begrænset skattepligt. Selskabet vil som udgangspunkt være skattepligtig til Danmark.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

jep det var selskabet jeg refererede til som udgangspunkt men tak

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Sep 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker jer begge for jeres input.

Jeg havde forstået havelågeskatten, som at den også ramte, hvis firmaet blev i Danmark, men jeg som ejer flyttede ud.

Men det jeg så kan forstå på Whiskey, er at hvis firmaet bliver i Danmark, og jeg smutter ud - og opfylder krav om bopæl, ophold mm. (og arbejdet ikke foregår i DK) så stopper min personlige skattepligt til Danmark - men firmaets skattepligt, altså virksomhedsskatten, bliver i Danmark, da firmaet teknisk set, bliver i Danmark? Og ingen fraflytterskat?

Men betyder det ikke, at i stedet for at trække penge ud som løn, mens man bor i Danmark, kan man gemme det som overskud i firmaet, kun betale virksomhedsskat af det, og når man flytter til et andet land og ikke længere er personligt skattepligtig til DK, udbetale det hele som løn til sig selv, og slippe for dansk indkomstskat, af penge der er lavet, mens man var i danmark? Det virker som et tydeligt "loop-hole" i loven, som gør at jeg ikke er sikker på jeg har forstået den korrekt. EDIT: Jeg har lige læst Aminos definition på havelågeskatten, hvor der står at penge opsparet i VSO, også beskattiges. Så lukkes det loop-hole jeg nævnte, hvis opsparede penge, beskattes. Jeg ville dog stadig gerne høre jer til, om hvad i siger om det (før jeg får snakket med min revisor om et par dage)


Den anden mulighed: Hvis jeg i stedet flytter aktiviteten af mit firma hen i et jamaicansk firma, som min jamaicanske advokat foreslår, så slipper firmaet også for dansk skattepligt - men det er DER, firmaet bliver ramt af fraflytterskat?

Jeg har set at fraflytterskatten kan udsættes - men så vidt jeg kunne se, kun op til 7 år, og muligvis kun hvis firmaet flytter til et andet EU land? Ellers var der noget med der skal betales "sikkerhed" for fraflytterskatten, hvis man flytter uden for EU?

Tilmeldt 4. Dec 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej nickjens517,

Jeg er interesseret i at høre hvad du endte med at gøre? Jeg er interesseret i at høre om man godt vil kunne gemme overskudet i firmaet i danmark og kun betale virksomhedsskat i danmark imens man bor i udlandet. Og så vente med at udbetale løn fra virksomheden til at man er flyttet hjem til danmark igen?
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har et selskab (IVS, ApS, A/S) er der ikke noget der hindre dig i at bare lade selskabet stå uden aktivitet. 

Du vil ha' nogle årlige omkostninger til revisor/regnskabassistance og sådan, og det spiser selvfølgelig lidt at din kapital løbende, men så vil du ikke skulle betale skat i den tid fordi selskabet antageligt har underskud. Du skal nok regne med omkring 5.000kr i årlige omkostninger for ApS'et.

Har du derimod en VSO (enkeltmandsvirksomhed) så vil det land hvor virksomheden befinder sig i, have beskatningsretten til dit overskud. I en VSO er det vigtigt at der er erhvervsmæssig aktivitet i virksomheden ellers frafalder retten til VSO'en og du bliver fuldt beskattet af opsparret overskud. 

Tilmeldt 4. Dec 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mathias.kalundborg,

Mange tak for svar.

Jeg skal dog lige høre - hvad hvis der ikke er tale om et inaktivit selskab. Hvis jeg har et Aps selskab i danmark, og udfører arbejde for danske virksomheder fra udlandet (samt har bopæl i udlandet), men i perioden ikke udbetaler løn fra selskabet til mig selv, men blot lader det der kommer ind stå i selskabet imens jeg bor/arbejder fra udlandet, må jeg så dette? Og så når jeg flytter hjem til danmark igen, er det først dér jeg udbetaler løn igen. Formålet med dette skulle være for ikke at betale skat i det pågældende land (ikke eu land) jeg bor i i en kortere periode, men kun betale den danske selskabsskat og revisor omkostninger.
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)