Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Parkering - rykkergebyrer

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ifm. noget arbejde jeg har udført, fik jeg anvist en parkeringsplads. Jeg fik så en P-afgift, og gjorde naturligvis indsigelse med det samme, hvor jeg får afvide at sagen stilles i bero.

Det viser sig så, af formanden for bestyrelsen af ejerforeningen, ikke vil annullere min afgift, hvorfor jeg vælger at betale den. Jeg får dog så en rykkerskrivelse + 100,- - jeg betaler straks at formanden nægter at aflyse afgiften.

Nu vil parkeringsfirmaet så stævne mig for 100,- fordi jeg nægter at betale rykkergebyret, da jeg var i den tro at sagen var i bero indtil jeg fik svar fra formanden.

Men spørgsmålet er om der virkelig er seriøst?? kan man det? Syntes dælme det er frækt og det er gået hen og blevet en principsag....

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Fra Søborg
Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har både arbejdet i et inkassobureau og arbejder nu på et advokatkontor med inkasso, og jeg vil sige, at de fleste ikke vil sende sagen indenretslig for kun et rykkergebyr af 100 kr. Hvis de gør det, skulle man tro, at de havde bedre ting at tage sig til.

Jeg har dog før set eksempler på, at der er sager, der bliver taget i fogedretten kun for et par hundrede kroner, hvor kravet bestod af renter

Har du meddelt parkeringsfirmaet det som du har skrevet herinde skriftligt? Det kan jo være en fejl eller lignende, hvis de ikke er klar over, at du har lavet en aftale om bero, og de sender en automatisk påkravsskrivelse med varsel om retslig inddrivelse. 

Jurist og tekstforfatter. Skriver bl.a. juridiske artikler på eJura.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)