Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster print og montage?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jun 15
Indlæg ialt: 58
Fra  Lindahl Robotics Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Jeg har aldrig fået lavet print eller montage før og undersøger lige nu priser for at finde ud af om min ide er rentabel. Jeg prøvede en prisoverslagsberegner og den kom op med 500 kroner for print alene hvis man køber 1000 styk. Det syntes jeg er meget dyrt. Jeg er maskiningeniør så ved ikke så meget om print - hverken udlægning eller pris. Men den dims jeg brygger på består af en atmel mcu med 144 pins og en ram klods. desuden er der et usb interface og nogle spi interfaces. Det minder lidt om en arduino.

Så hvad ville i mene print og montage skulle koste. bare sådan cirka.

God Jul :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 1. Jun 15
Indlæg ialt: 58
Fra  Lindahl Robotics Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej det kender jeg ikke. Det ser interessant ud, men skal man ikke selv kunne tegne sit pcb for at bruge dem?
Tilmeldt 28. Apr 16
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tytteboevsen:

Hej alle Jeg har aldrig fået lavet print eller montage før og undersøger lige nu priser for at finde ud af om min ide er rentabel. Jeg prøvede en prisoverslagsberegner og den kom op med 500 kroner for print alene hvis man køber 1000 styk. Det syntes jeg er meget dyrt. Jeg er maskiningeniør så ved ikke så meget om print - hverken udlægning eller pris. Men den dims jeg brygger på består af en atmel mcu med 144 pins og en ram klods. desuden er der et usb interface og nogle spi interfaces. Det minder lidt om en arduino.

Så hvad ville i mene print og montage skulle koste. bare sådan cirka.

God Jul :)

Der er rigtig rigtig mange spørgsmål der skal svares før man kan komme med en pris.

Med en 144 pin chip, lidt ram og en usb så er der massser af støj hensyn der skal tages.

Er det prototype eller til produktion?

Har du et færdigt diagram og hvad er størrelsen på dit print, hvor mange lag skal det laves i. 

Hvor mange skal du bruge?

Det er en start :-)

/S

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, du skal upload et pcb design og vælge materialer og komponenter for at få en nøjagtig pris.

Har du en prototype? 

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Har du overvejet at snakke med et EMS i Danmark/øst europa omkring prisniveau, og evt opstarts omk /NRE?

Mange af dem har en dedikeret SMT linje til prototyper og mulighed for at flytte hele BOM/stencil filer mm direkte ud i deres asitatiske produktion hvis dit produkt viser sig salgsbart og har rette mængder. De kan også fortælle dig hvad forventet pris på færdig PCBA vil blive hvis dit produkt kommer ind under deres indkøbspriser på råprint, smd komponenter mm.

Mine 50 cents :) God weekend.

 

 

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Tilmeldt 1. Jun 15
Indlæg ialt: 58
Fra  Lindahl Robotics Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres input. Jeg ville jo i første omgang skulle have lavet en prototype som jeg selv skal lege lidt med for at se om det virker. Dernæst ville jeg skulle sende det i produktion. Jeg er godt klar over at prototypen bliver dyrere end produktionen.

Jeg ved slet ikke hvad alle de forkotelser betyder. EMS, NRE, SMT, BOM, så der skal googles lidt.

Jeg kan ikke lade være med at sammenligne det med en arduino eller en raspberry pi og begge disse koster under 300 for forbrugeren, så produktionsprisen må være noget lavere. Så synes jeg bare 500 for print lød meget dyrt.

Tak igen for jeres input og god jul :)

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tytteboevsen:

Jeg kan ikke lade være med at sammenligne det med en arduino eller en raspberry pi og begge disse koster under 300 for forbrugeren, så produktionsprisen må være noget lavere. Så synes jeg bare 500 for print lød meget dyrt.

Tak igen

Jeg er sikker på, at hvis du bestiller 1 mill styk af din elektronik, så får du det meget billig pr styk. 

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)