Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde betalte til private konto

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

slmsolutions:

OK sorry - midt spørgmål var nok lidt upræcis.
Det er min kone som har en personlig ejet virksomhed. Jeg laver regnskabet og derfor har kunden overført til midt private konto.
Jeg har nu overført pengene fra min privat konto til min kones firmakonto.

Kan jeg bare bogføre min overførsel som om det er betalingen fra kunden?

Tak for alle svar indtil nu.

Så er det præcis som jeg skrev fra start - INTET problem i personlig virksomhed. Bare retur med pengene

Jeg skrev i første svar netop - Personlig virksomhed intet problem - selskab - klart problem

Til alle de som tror det kun er et problem hvis man lader sine kunder betale til en privat konto for et selskab hvis det er 1 mio eller sådan kan jeg kun sige-  sæt jer lidt ind i tingene. Det vil kunne give store problemer at lade kunder betale et selskab til ejers personlige konti, selv for mindre beløb - det er intet med 1 mio eller andet- det er en superskarp regel (og ja en enkelt gang opdages nok ikke - men DON´T)

vh John Hannnover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

John skriver.... Ikke pænt sagt men det er dig der ikke forstår et fut - Per siger: Det var heldigvis med en smiley bagved - men John .... du kommenterer jo ikke et indlæg uden at komme med en sidekommentar - og det virker noget træls.

Du ved helt sikkert en masse og hvad du ikke ved - det googler du dig sikkert til  - helt ok ... men hold dig dog lige til at svare på det - det drejede sig om.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:

John skriver.... Ikke pænt sagt men det er dig der ikke forstår et fut - Per siger: Det var heldigvis med en smiley bagved - men John .... du kommenterer jo ikke et indlæg uden at komme med en sidekommentar - og det virker noget træls.

Du ved helt sikkert en masse og hvad du ikke ved - det googler du dig sikkert til  - helt ok ... men hold dig dog lige til at svare på det - det drejede sig om.

Per vil du fastholde-  at du f.eks. som Scanboat hvis du var et ApS - måtte bede dine kunder betale dig til din helt privat personlige konto - uden det ville være en ulovlig privat hævning - så be my guest - men det er helt ude i skoven

Jeg kommenterede i svar ET med IKKE problem hvis personlig virksomhed men KLART problem hvis du har selskab - og det er det eneste rigtige svar. Du ser kun tilbagebetalingen fra den private og til evt selskab, og det er ikke et problem - men det er det at kunden har betalt til en privatkonto HVIS det er et selskab. 

Mange med selskaber har problem med at få erhvervskonto - og det er synd hvis de tror de så bare kan lade kunder betale personlig konto - og føre over siden

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved, at det er noget rod, og jeg spørger kun rent principielt og for det tilfældes skyld, at det er midlertidig, f.eks. i en opstart, indtil man fik bankkontoen til firmaet:

Vil det være ulovligt, hvis man f.eks. overfører 100.000 fra den private konto til mellemregningen og efterfølgende lader kunden indbetale beløb på ialt under 100.000 til den private konto?

Jeg gentager, at jeg ved, at det er noget rod, men det vil da være ærgerligt at gå glip at noget salg, bare fordi man mangler en bankkonto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:

Jeg ved, at det er noget rod, og jeg spørger kun rent principielt og for det tilfældes skyld, at det er midlertidig, f.eks. i en opstart, indtil man fik bankkontoen til firmaet:

Vil det være ulovligt, hvis man f.eks. overfører 100.000 fra den private konto til mellemregningen og efterfølgende lader kunden indbetale beløb på ialt under 100.000 til den private konto?

Jeg gentager, at jeg ved, at det er noget rod, men det vil da være ærgerligt at gå glip at noget salg, bare fordi man mangler en bankkonto.

Nej men sådan har trådstarter ikke gjort. Hvis man starter med at låne firmaet 100.000 kr f.eks. mod tilbagebetaling til ens konto - så vil man jo ikke på noget tidspunkt have hævet, så ja det vil være lidt rodet og ikke så heldigt i det hele taget med at lade kunder betale direkte til ens private konto, men jeg tror ikke man ville få problem- Jeg kan måske ikke helt se hvordan man låner selskabet penge uden selskabet har en konto - 

Måske kunne man lægge 100.000 kr i en kontant kasse - men noget besværligt og tvivlsomt. Man skal med selskaber se at få en konto på plads under stiftelsen og aldrig tro på man kan lade kunder betale til ens personlige private bankkonto i et selskab

Problemet er, og jeg får en del PB via facebook, at mange med IVS har så meget besvær med at få erhvervskonto at de bare lader kunder betale til personlig konto og bruger personlig mobilepay til at modtage betalinger, og de får en hulens masse bøvl og også nogen med skatteproblemer der er store

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Indledningsvis - scanboat er et a/s - :-) - indledningsvis var det en overgang - og for det andet blev beløbet overført. Så jeg ser ingen problemer - og nu padler du længere fra kysten igen ved at blande problemer med at oprette virksomhedskonto. Stop det nu - det er raket og kanon at du hjælper men hold det til det der spørges om. Det var bare min mening.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ha din mening Per - Da vi ikke kunne vide om det var selskab eller personlig virk vil jeg gerne kraftigt fraråde, i lyset af jeg kender mange med IVS der bruger privat konto ganske længe - at man skal i et selskab ALDRIG lade kunder betale til ens personlige konto

Den er ikke meget længere. At man sikkert slipper fra det for en enkelt - ja  men rådet kan kun være aldrig privat konto til at modtage betalinger i selskab

ha en god weekend

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så kan vi så lige slutte den af med at gentage hvad trådstarter spurgte om:

Citat begyndt:
Jeg har sendt en faktura til en kunde inden jeg havde oprettet et separat bankkonto for min virksomhed. På denne faktura havde jeg skrevet min privat konto. Hvordan skal jeg bogføre det? Og kan jeg bare overføre beløpet til min firma konto nu?
Citat slut.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja og det besvarede jeg - Det du ikke helt forstår tror jeg er, hvor mange IVS nye som ikke kan få erhvervskonto og derfor fakturer kunder med deres private konto som modtager - ikke kun EN gang - men i lang tid fordi de har svært ved at få erhvervskonto. Jeg har dem flere gange om ugen i PB i facebook når de så får problem

Der svaret om- intet problem i personlig virksomhed men i et selskab er det en meget dårlig ide

Den missede du og skrev at det jo her var en INDBETALING han ville foretage - og JA det kan han jo altid  men tager den skridtet inden - nemlig - fakturer aldrig til privat konto hvis det er et selskab - og det ER nyttig info for rigtigt mange kan jeg ud fra erfarring med mange unge og IVS specielt - sige klart. 

God weekend

TIL BOGFØRINGEN: For trådstarter nemt - salget bogføres som salg mod mellemregning privat hævet  og når firmabank er klar, så kredit mellem regning og debet bank, når pengene sættes ind i firmabank

HVIS det var selskab - er det SVÆRT. Du kan jo ikke bogføre salg med Privat hævet som modkonto (for det er forbudt) - Hvad ville du så bruge som modkonto til salget når pengene betales privat?

(Hvis erhverskonto kom hurtigt ville jeg vente med hele bogføringen, bogføre som salg via erhverskonto bank samtidigt med der flyttes penge ind der. Erfaring er bare, at der kan gå ganske lang tid før der ER en sådan erhvervskonto)

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)