Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan et gymnasium tvinge en elev til at oprette en Facebook profil?

Side 6 ud af 7 (64 indlæg)
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mange tak for alle svar :-).

Version 2 er kontaktet, og de ønsker at løfte sagen. Desuden skal der nu være et møde med ledelsen på det pågældende gymnasium, i forhold til deres politikker på netop dette område. For mig er det dog ikke et spørgsmål om et enkelt gymnasium, men et relevant emne som dem som alle de gymnasier der bruger Facebook burde overveje.

opdatere naturligvis løbende

http://www.energismykker.dk - Magnet smykker som hjælper til mere energi

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

http://www.energismykker.dk - Magnet smykker som hjælper til mere energi

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Emil44:
I går sendte version2 historien ud på deres hjemmeside, så der bliver endelig skabt lidt fokus på det :-).

Ifølge overskriften blev eleven tvunget til at anvende Facebook, men i artiklen står der, at parterne faktisk fandt en anden løsning og et alternativ. Hvor er det dog useriøst, at Version2 alligevel bringer 'historien' og vinkler den så skarpt.

Og læser man kommentarfeltet, forstår man jo godt hvorfor. Click-bait! Konspirationsteorierne og sølvpapirshattene suser jo én om ørerne derinde Big Smile

Men godt, at man fandt en løsning. Ingen skal selvfølgelig tvinges til noget i dagens DK...

Fra København
Tilmeldt 10. Dec 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg finder det at regne som et brud på den personlige frihed, hvis medarbejdere eller gymnasie elever skal tvinges til at i realiteten erhverve sig et produkt som en konto hos Facebook er.
Hvis kommunikationen I en virksomhed er bedre, hvis alle er på Facebook, så er der noget galt. Der er diverse software, Hangout, Yammer, Skype etc. Stillet til rådighed af virksomheden

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

AndersenAndersen:

Jeg finder det at regne som et brud på den personlige frihed, hvis medarbejdere eller gymnasie elever skal tvinges til at i realiteten erhverve sig et produkt som en konto hos Facebook er.

Hvis kommunikationen I en virksomhed er bedre, hvis alle er på Facebook, så er der noget galt. Der er diverse software, Hangout, Yammer, Skype etc. Stillet til rådighed af virksomheden


Jeg er 100% enig med dig. Det er så mange andre muligheder for, at få en bedre kommunikationen i en virksomhed, skole eller en forening. Derfor bør det ikke være nødvendigt at tvinge en Facebook oprettelse igennem. omvendt kan jeg ikke se hvorfor nogen vælger at ikke have en Facebook konto - det er ikke nødvendigt at have den på telefonen eller være aktiv der inde. 

God arbejdslyst!!


René

Tilmeldt 20. Oct 16
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

René Gundel Nielsen:

omvendt kan jeg ikke se hvorfor nogen vælger at ikke have en Facebook konto - det er ikke nødvendigt at have den på telefonen eller være aktiv der inde. 


Det kunne da også være interessant at høre hvorfor den pågældende ikke ville oprette sig på Facebook? (mener ikke det har været nævnt i tråden, men kan have overset det).

Personligt bryder jeg mig ikke specielt meget om Facebook, det er der forskellige årsager til. Hovedsageligt deres rovdrift på data.
Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er guf for en marketing ansvarlig som leder efter en med evnen til at sælge en ide, eller skabe mere omtale i medierne. Men på det her punkt er det måske ikke helt det samme. 

Men tillykke med arbejdet...

God arbejdslyst!!

René

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel C.:
Personligt bryder jeg mig ikke specielt meget om Facebook, det er der forskellige årsager til. Hovedsageligt deres rovdrift på data

Jeg kan også nogle gange blive lidst usikker på mængden af informationer det flyder rundt.. men vælger nok at have det positive blik på problemet og håber at det kun bruges til at forbedre min oplevelse.. 

Facebook i EU er underlagt nogle andre regler end fx. i USA

God arbejdslyst!!

René

Tilmeldt 20. Oct 16
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan jo håbe i den ene hånd og ...... i den anden, og se hvor der er mest. Den talemåde har jeg vist hørt en gang for mange år siden :)

Side 6 ud af 7 (64 indlæg)