Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms - hvor mange perioder?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. May 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at afregne moms. Jeg har for nyligt oprettet enkeltmandsvirksomhed (for 1,5 måned siden), men har bogført udgifter fra 6 måneder tilbage. I forhold til afregning af moms, hvordan fungerer dette så? Teknisk løber udgifterne over to momsperioder, men kan jeg nøjes med bare at medregne udgifterne i det nuværende momsregnskab?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat 'plejer' at godtage fradrag umiddelbart før din egentlige startdato. Hvis du vil være 100% home safe, kan du lige tjekke med Skat - de er lisså nemme at tale med på forkant som de kan være obstranovske på bagkant.

Du skal således medtage alle indtægter og udgifter helt tilbage fra starten af din bogføring og frem til slutningen af den momsperiode, du skal angive for.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja de skal bogføres på den første dato alle sammen - forudsat du lever op til alle regler for moms med 6 mdr tilbagevirkning (skat kan være lidt skarpe i kontrol) så det hele bogføres i den periode du har firmaet - på en af de første dag og opgives i første momsperiode.

http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/aktiverogvareridenstiftelse.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

ts har allerede bogført, sandsynligvis med datoer før første registreringsdato og sikkert også før første momsperiode. Man er derfor nødt til at lade programmet beregne moms helt fra start for at undgå at skulle rette alle datoerne med omposteringer. Jeg er sikker på, at Skat vil godkende dette som en pragmatisk løsning og resultatet er jo det samme.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:
Du skal således medtage alle indtægter og udgifter helt tilbage fra starten af din bogføring og frem til slutningen af den momsperiode, du skal angive for.

Hvis der har været indtægter er det  problematisk i forhold til moms. Hvis du har haft salg uden moms har du indikeret at du ikke mener at du er momspligtig - og så er der naturligvis heller ikke fradrag i samme periode.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm - du har ret. Jeg tænkte ikke lige på, at der vel ikke havde været indtægter. Jeg tænkte bare "det hele", hvilket mine fingre oversatte til 'indtægter og udgifter'.

Tilmeldt 17. May 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke haft indtægter FØR opstart af enkeltmandsvirksomheden. Der er kun tale om småanskaffelser, som jeg købt til mig selv og herefter bogført som udgifter i min virksomhed.

Jeg prøver at give SKAT et kald i næste uge.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)