Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mellemand ved EU-Udbud.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Sep 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 02:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har gået og leget lidt med tanken, om at være mellemleddet mellem en producent og en virksomhed i DK som har afgivet et EU-Udbud.

Mine spørgsmål lyder som følgende:

1: Er det overhovedet muligt for privatperson at afgive bud om ordren? Eller skal man som min. starte APS op, og derefter afgive sit bud?

2: Er det lovligt at foreligge et tilbud på varer som er importeret fra eks. Belgien?

3: Er der noget specifikt man skal have in mente, inden man begiver sig ud i dette felt?

Tilmeldt 5. Sep 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 02:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville sætte stor pris, hvis der var en erhvervsjurist med speciale i udbudsret som kunne give lidt viden omkring emnet.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt kort. 
Du bliver så ikke mellemmand. Du bliver i første omgang Tilbudsgiver - og potentielt Leverandør.

Det fremgår af udbudsmaterialet hvilken udbudsproces der er tale om, samt hvilke krav der stilles til potentielle tilbudsgivere. 

Hvis du aldrig har prøvet at afgive tilbud på et EU-udbud før, så må jeg på det kraftigste råde dig til at søge - og betale for - erfaren bistand. Fordi - som på så mange andre fagområder - så er der "basisviden" som er nødvendig for at forstå udbudsmaterialet rigtigt. 

Betaling for erfaren bistand er bestemt ikke gratis - så du skal måske i denne udbudssag betragte det som en investering i at kunne være tilbudsgiver i dette - og fremtidige - EU-udbud.

Jeg har ikke selv tid pt., så søg gerne videre efter hjælp. Det KAN måske være at andre på Amino kan hjælpe. Ellers kan google være din ven.

Skriv eventuelt lidt mere udbuddet (Udbudsgiver, Udbudstype, Udbuds-genstand, ...).

Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke.

Tilmeldt 5. Sep 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, tak for svar.

Jeg er selvfølgelig ikke inde i alt det jura der ligger bag. Derfor mangler jeg som du siger, "basisviden".

Jeg har undersøgt med producenter til de udbud jeg finder relevant og en vej til at importerer varene. Det jeg egentligt mangler er erfaring. Så hvis du får tid, eller andre kan hjælpe, vil jeg tage imod det, med kyshånd.

Mvh.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)