Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af finansiel leasing i Dinero

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Nov 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeg har finansiel leaset en varevogn, som jeg nu skal have bogført i Dinero. Er der en herinde, som kan hjælpe? Som det er bogført nu, har jeg trukket moms fra både den ekstraordinær ydelse som jeg betalte da jeg hentede bilen, og den løbende leasing ydelse. Men jeg er meget i tvivl om det er korrekt, da jeg ikke mener man kan trække moms fra et aktiv, som skal afskrives. Så hvordan bogføre jeg korrekt?

Tilmeldt 23. Oct 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Leasing selskabet bør kunne sige dig præcis hvilken moms osv der kan bogføres og hvordan der afskrives ud fra den type konkrete leasing de tilbyder. Det kan de fleste leasing selskaber normalt i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

sabr:

Hej Jeg har finansiel leaset en varevogn, som jeg nu skal have bogført i Dinero. Er der en herinde, som kan hjælpe? Som det er bogført nu, har jeg trukket moms fra både den ekstraordinær ydelse som jeg betalte da jeg hentede bilen, og den løbende leasing ydelse. Men jeg er meget i tvivl om det er korrekt, da jeg ikke mener man kan trække moms fra et aktiv, som skal afskrives. Så hvordan bogføre jeg korrekt?

Dinero er på ingen måder sat op til bogføring af finansiel leasing (i hvert fald ikke uden hjælp fra revisor eller bogholder)

 

Hvorfor er det, at du ikke bare bogfører som operationel leasing? I sidste ende bliver dit resultat det samme! Du slipper for at opstille en amortiseringstabel! Du kan nøjes med at lave en postering hver måned!

 

Jeg ved godt finansiel leasing betyder du teknisk set står som ejer efter udløb af leasingperioden og derfor har et anlægsaktiv, men for små virksomheder eller selskaber (Formoder jeg du er siden du bruger dinero) tror næppe Skat eller Erhvervsstyrelsen slår dig oven i hovedet for ikke at behandle problemstillingen fuldstændig efter alle kunstens regler.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Det er lige netop ikke et krav for regnskabsklasse B, at skulle behandle finansiel leasing efter alle kunstens regler (ÅRL § 33). Du kan derfor med fordel, blot indregne det som alm. leje. Dvs. de løbende ydelser driftsføres på en omkostningskonto (debet) og modkonto hhv. kreditor konto (hvis ikke betalt) ellers blot bankkonto ved betaling. Da det er en gul plade (antaget?) bør du kunne afløfte fuld moms, hvis du er momsregistreret.

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)