Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Black Friday - er det noget som giver noget på bundlinjen

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Black Friday - er det noget som giver noget på bundlinjen.

kort sagt som foroven er det værd at sætte rabatter den. 25 eller ?? 

var ikke med på bølgen sidste år i 2015, men tænker folk forventer jo nærmest at man skal give 50% rabat

Erfaring søges fra alle de gode Aminoer

Tilmeldt 18. Nov 16
Indlæg ialt: 68
Fra  GeareXperten Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du behøver ikke køre med 50 %på alt. Alt efter branchen giver man vel omkring 5 til 20 % rabat og nogle få produkter med store rabatter. Vi regner med 2 ugers normal omsætning på selve Black Friday. Desuden regner vi ikke umiddelbart have et øvre loft på adwords og sætter en masse Facebook reklamer i gang. Fx har vi den sidste uge og denne uge med stort set kun brugt til at forberede Black Friday.

Find alt fra gear, outdoor og all in one vr briller på GeareXperten.dk 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 18. Nov 16
Indlæg ialt: 68
Fra  GeareXperten Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Der tjenes mindre per varer, men man sælger mere. Jo mere vi kan sælge og hele tiden øges vores volumen, betyder vi kan købe større og billigere partier hjem og vi sender flere pakker, hvilket betyder vi kan få en endnu bedre fragtaftale. Dog skal man som butik ikke give hovedløse tilbud, hvor der absolut ikke giver mening.

Find alt fra gear, outdoor og all in one vr briller på GeareXperten.dk 

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er svært at give et entydigt svar på dit spørgsmål, da der er lige så mange tilgange til Sort Fredag, som der er trunter på Craisy Daisy.

En ting er dog sikkert. Vi er ved at vende kunderne til at der konstant er en eller anden form for rabat, så hvorfor dog købe langtidsvarige forbrugsgoder til normal pris?
Prøv engang at se JYSK hvor de går rabat amok, hver eneste uge.

Nu holder vi så Sort Fredag og sørme om der så ikke er sneget sig noget nyt ind som hedder Cyber Monday, hvor man igen kan få lov at sælge det hele til det halve.
Og en ting er helt sikkert, vi udhuler bare vore julehandel endnu mere end vi allerede gør med udsalgsstart mellem jul og nytår.

Når alt kommer til at, så bruger kunderne ikke mere, de rykker blot omsætningen til datoer hvor de "tror" de får rabat.
Der sker jo bare det at detailled og webshops, bruger en ganske anden udregningsnøgle til bruttoavancen, da ingen kan leve af at give rabat.

Tilmeldt 22. Nov 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er virkelig svært at svare på. Hvis du selv står og skal vælge om du skal have rabatter, så ville jeg fokusere på din bruttoavance for at se, om det kan betale sig. Har du en minus bruttoavance, så kan det nok ikke. 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg havde en kunde i dag der spurgte om jeg kom til at have BF tilbud..

Jeg fortalte kunden, at BF kun gælder for de butikker der sælger til overpris til daglig - men ikke os der har faste lave priser til daglig :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Jeg havde en kunde i dag der spurgte om jeg kom til at have BF tilbud..

Jeg fortalte kunden, at BF kun gælder for de butikker der sælger til overpris til daglig - men ikke os der har faste lave priser til daglig :)

Jeg havde den samme oplevelse i går. En kunde ringede og spurgte om en vare kom på Black Friday tilbud på fredag hvorefter jeg desværre måtte meddele at den slags rabatter er der slet ikke plads til med den prisstrategi vi kører pt. Men som der også siges ovenfor, så er der jo i dag stort set ikke noget der ikke jævnligt er på "tilbud". Så spørgsmålet er jo hvad de reelle priser er. Er det tilbudsprisen? Eller "før" prisen? Der er jo rigtig mange varer der KUN sælges når de er på tilbud. Spotvarer, kampagner osv.

Det er hvad folk forventer. De glemmer bare at forhandlere jo godt ved det, og derfor ofte sætter urealistisk "før"-priser....

Hilsen Morten

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

En ting er dog sikkert. Vi er ved at vende kunderne til at der konstant er en eller anden form for rabat, så hvorfor dog købe langtidsvarige forbrugsgoder til normal pris? Prøv engang at se JYSK hvor de går rabat amok, hver eneste uge.

Det gælder jo desværre hele den danske detailhandel, at det hele går op i discount og rabatter, og dertilhørende elendig service da der ikke er "råd" til denne luksus overfor kunden.

Hvorfor mon det samlede salg i dansk detailhandel stort set ikke er  vokset siden 2003, mens det i Sverige, Norge og Finland er vokset med 26 til 32 procent??

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nu skal i jo se på hvorfor man afholder BF. Det er IKKE fordi kunderne skal købe deres julegaver til halv pris!! Det er heller ikke fordi butikker skal halvere deres avance for at sælge mere!!! Det er for at grossisterne kan tømme deres lager for varer der er ved at være gamle.

Når det er lagrene der skal tømmes, så skal DU som butiksindehaver gå til din leverandør og spørge hvilke produkter de vil levere med stor discount til BF.

Det er IKKE meningen at butikken skal sælge sine nye og meget attraktive varer til halv pris uden avance en måned før jul.

I Danmark plejer vi at sælge halvgamle varer til jul og efter jul laver vi januar udsalg hvor vi sælger alle de gamle varer til halv pris. I USA er deres timing bare anderledes.

Desværre har man ikke helt indset dette i Danmark og derfor er der mange små som tror de selv bliver nødt til at deltage. Det skal de KUN hvis de køber restvarer fra grossisterne til at sælge billigt.

Der er nok folk der uenige med mig, men det er altså sådan jeg ser på BF.

 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)