Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til valg af virksomhedstype

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer!

Jeg står i den situation at jeg skal til at starte min lille virksomhed officielt nu. Men der er et hav af regler og ting man skal forholde sig til. Mit primære problem er hvilken virksomhedsform jeg skal vælge. Om det er iværksætterselskab, enkeltmandsvirksomhed eller hobbyvirksomhed jeg skal vælge. Umiddelbart hælder jeg til hobbyvirksomhed, men synes ikke man ser det så tit, så der må være en bagside ved det. Når min virksomhed først er sat ordentligt op, vil det ikke nærmest ikke tage noget af min tid, idet det næsten kommer til at blive en passiv indkomst. Det er heller ikke den helt store indtjening ved det, så det er selvfølgelig noget jeg gør ved siden af mit egentlige arbejde. (mit arbejde og min virksomhed har ingen ting tilfælles)

Økonomisk info:
Mine årlige omkostninger kommer til at ligge på 1500 + evt. markedsføringomkostinger

Min første årlige omsætning er utrolig svær at vurdere, men vel cirka en 1400 kroner. 

Med alt det i mente, hvilken virksomhedstype skal jeg så vælge?

Hvis i har brug for mere info så bare skriv

Virksomheden findes på http://rentabilitet.dk 

Tak for jeres tid :) 

Mvh. Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke en virksomhedsform der hedder "hobbyvirksomhed" - det er en skatteform som bruges hvis ikke man driver en virksomhed erhvervsmæssigt (har en hobby so to speak)
Med en årsomsætning på 1400 kr (selv om det så var om måneden) er der som ingen grund til overhovedet at have virksomhed - men vil du gerne have et CVR så vælg Personlig mindre virksomhed som er uden momsregistrering

Et IVS vil være alt for kompliceret og dyrt (alene lovpligtig arbejdsskade for ejer vil koste mere end den årsomsætning og dertil erhvervskonto i bank + regnskab, så glem alt om IVS til det formål. PMV eller enkeltmands er svaret, hvis du vil have et CVR nummer

Læs evt meget mere om bøde PMV og om enkeltmands virksomhed (personlig virksomhed) i en letlæst bog der tager dig gennem stiftelse, skat og evt moms hvis du siden vælger det - her er link til den http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html (fås som e bog eller paperback)

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Nov 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey John 

Tak for dit svar

Men er det ikke godt at have en virksomhed rent skattemæssigt? uden virksomhed skal jeg vel så betale skat af 1400 da det er en indkomst. Men med en virksomhed skal jeg så betale skat af 1500 -1400 = -100 kr istedet? eller har jeg misforstået noget? skal jeg overhovedet betale skat når det er så lidt? synes ikke jeg kan finde noget om det på nettet heller. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset virksomhed kan du trække de direkte udgifter ved at har indtægten fra - så længe de hænger helt samme - er der ikke forskel på virksomhed og ikke - (kun hobby giver så ikke fradrag for underskud men ned til 0 er fint - både i virksomhed og uden)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)