Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ubegrænset depositum på leje af erhvervsejendom??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Mar 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg står i en situation hvor jeg ejer en ejendom (selskab) og driver en virksomhed (privat ejet). Min privat ejede virksomhed lejer ejendommen som mit selskab ejer.

 

Spørgsmål:

Jeg ønsker fra mit privat ejede firmas side at indbetale et så stort depositum som muligt, samt husleje, for at øge beholdningen i "ejendomsselskabet".

Er der nogle som kender lidt til reglerne hvad dette angår? Max 6 måneders depositum og en realistisk husleje i forhold til markedet? Eller kan jeg selv bestemme i og med jeg selv ejer begge virksomheder og der i den forbindelse jo ikke vil blive noget knas på Udlejer/lejer forholdet.

Evt andre forslag til lovligt at flytte kapital fra den privat ejede virksomhed til selskabet!

 

På forhånd tak og tak for et godt forum.

 

 

 

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mellem person/personlig virksomhed og hovedaktionærs selskab skal alle aftaler være på 100% markedsvilkår - det som du kan aftale med andre - helt enkelt 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps men da lejekontrakten er lavet mellem to virksomheder burde da der være mulighed for at "stille" krav om stille depositum svarende til x-antal måneder, f.eks. 12 mdr.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Knudsen:

Jeps men da lejekontrakten er lavet mellem to virksomheder burde da der være mulighed for at "stille" krav om stille depositum svarende til x-antal måneder, f.eks. 12 mdr.

ja - forudsat det er hvad du ville kunne fra andre - at det er markedstypisk - og så er depositum jo ikke en udgift eller indtægt som sådan - du har jo pengene til gode i det private og som gæld i firmaet

Fat en revisor og få analyse af hvad der er markedskorrekt og hvad der ellers er - netop for du jo ellers kunne jonglere med aftaler når du er ejer af selskab som juridisk enhed og personlig virksomhed der skal handle er det vigtigt at alt er dokumenterbart til markedspris - markedsvilkår - ellers kan skat forkaste det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Depositum er vel ikke interessant i forhold til SKAT umiddelbart. Det er en balancepostering. Men enig i at huslejen skal være på markedsvilkår.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Depositum er vel ikke interessant i forhold til SKAT umiddelbart. Det er en balancepostering. Men enig i at huslejen skal være på markedsvilkår.

det er vel præcis hvad jeg skriver i svaret - der kunne bare være andet end depositum som nævnt tidl. i tråden - udgifter - leje osv ?  citat

ja - forudsat det er hvad du ville kunne fra andre - at det er markedstypisk - og så er depositum jo ikke en udgift eller indtægt som sådan - du har jo pengene til gode i det private og som gæld i firmaet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)