Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gæld til SKAT ved overgdragelse.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 16. Nov 16
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

On a different note ; er der nogen rygter derude omkring hvornår skat for alvor kommer igang med inddrivelse igen?

Fra KBH.Ø
Tilmeldt 16. Apr 14
Indlæg ialt: 27
Fra  frisorhans.dk Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. hvis der er tale om APS der ejer det hele, så ejer selskabet jo også gælden. derfor står du bedst med at indgå aftale med skat om gælden-altså forsøge, at isolere gælden.

Derefter er det lige så vigtigt hvordan du har dit regnskab. for eks. hvem sidder på leje kontrakten-oftes vil udlejer have dig personligt og ikke firmaet.

hvis det er tilfældet-hvordan har du fået lejekontrakten ind i firmaet og har firmaet betalt dig for denne kontrakt.(jeg håber at du sidder med kontrakten) for så er du klar til en rednings aktion.

hvis det er selskabet der sidder med kontrakten, vil jeg begynde at forhandle med udlejer, for at eventuelt få en ny kontrakt med dit navn- dette er afhængigt af depositum.

Det vigtigste er at du får isoleret din moms gæld i et firma og driften ligger i et andet-fordi du skal indgå en aftale med skat og når du opnår at få en aftale er det jo vigtigt at denne overholdes, så derfor forhandler du på vegne af dit selskab (altså ikke dig selv) derfor kan du godt være lidt kontant i mælet da dit drift firma har indgået en aftale om køb af invetar (eventuelt husleje kontrakt) og i har indgået en aftal om betaling kr.... pr mdr.

dette er fuldt lovligt og er med til at sikre din virksom hed, men kun hvis din drift er fornuftig(der er jo altid moms)BUG LIDT TID PÅ DET HER PROBLEM,MEN BRUG MEGET MERE TID PÅ DET REELLE PROBLEM,NEMLIG DIN OMSÆTNING OG OVERSKUD.

Det bedste råd i en personlig analyse af eget firma er, at stille alle de spørgsmål som er modsat af, hvad du mener om din virksomhed.

Hans

Tilmeldt 16. Nov 16
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt svar - takker.

Lejekontrakten er udstedt til mig personligt, hvorefter lokalet er lejet videre fra mig til Aps'et, på samme vilkår.

Der har ikke været penge indblandet i form af betaling fra Aps til mig ifb. med kontrakten.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)