Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP!!! Jeg har brug for hjælp til ce mærkning af en lampe.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Nov 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er en nystartet iværksætter virksomhed, der har produceret en lampe, som består af bøjelige led og som derfor kan komme ud i nogle forskellige stillinger. Alle delene er ce mærkede, dog er lampen som helhed ikke ce mærket. Er der nogen som ved noget om ce mærkning, evt kan ce mærke vores lampe, eller som har en ide om hvor vi ligger prismæssigt?

Lampen er en standerlampe ca 1,80 m høj

Mvh jakob

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jakob,

I skal lave typegodkendelse i henhold til lavspændingsdirektiv 2014/35/EU, og såfremt i har teknisk baggrund og evt selv har stået for lampens tekniske dokumentation kan selve overensstemmelseserklæringen laves ved intern kontrol, altså af jer selv. 

Nu du nævner at lampen kan justeres i forskellige positioner skal i være meget opmærksomme på at strømledning ikke kan blive klemt over eller skåret i af skarpe flader. 

Hvis i ikke selv vil forestå ce processen findes der et hav af certificeringshuse der kan hjælpe. Hvis i overvejer at source fra lavkost land og dermed søger hjælp til producent i udlandet og typegodkendelse i den forbindelse kan i give et kald på 26412715 så kan jeg muligvis give en god kontakt med på vejen. 

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Tilmeldt 26. Nov 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 06:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak Martin for hurtigt svar. Lampen er gennemarbejdet og designet af min kollega, og der er taget hensyn til det du nævner. Vi har bare fået oplyst at en ce mærkning af en lampe af denne karakter svinger mellem 10.000 og 100.000kr hvilket det sidste lyder voldsomt. Jeg vender det med min kollega og vender evt tilbage.

Tusind tak.

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen. Det har som nævnt stor indflydelse på prisen om i vælger selv at udføre dokumentation/erklæring eller hyre en af de mange certificeringshuse (tüv, delta, etc) der findes herhjemme. Dog er der også mange mindre selvstændige elektrikere/el-ingeniører der kan hjælpe jer med opgaven.

Hvis i allerede har en producent på plads kunne det også tænkes at han har gennemført CE tidligere og måske endda kan forestå denne for jer?

God fornøjelse :)

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Fra Låsby
Tilmeldt 5. Dec 12
Indlæg ialt: 87
Fra  SejLeg.dk Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan prøve tage fat i Kim Boll Jensen fra Bolls ApS, dem plejer jeg at bruge og de kan både rådgive og udføre test. www.bolls.dk 

Legetøj til seje piger og drenge - www.sejleg.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)