Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det nødvendigt med arbejdsskade forsikring ved ansættelse af én ungarbejder?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

også her står der man skal huske pligt til tilmelding til AES (sygdom) http://aes.dk/da/arbejdsskader/information-til-arbejdsgivere/pligt-til-at-tegne-forsikring-og-betale-.aspx 

citat  med min understregning

Pligt til at tegne forsikring og betale bidrag til AES

Når du har en person ansat, skal du tegne en arbejdsskadeforsikring for vedkommende.

Du har dog ikke pligt til at tegne en arbejdsskadeforsikring for en person, der arbejder i din private husholdning under 400 timer om året.

Hvis du har pligt til at tegne en arbejdsskadeforsikring for dine ansatte, skal du tegne en forsikring mod ulykker i et forsikringsselskab, som tegner arbejdsskadeforsikringer, og du skal tilmelde dig Arbejdsmarkedets Erhvervssygdomssikring (AES).

citat slut

Det er jo det samme ivækst skrev på deres side - Personligt troede jeg det skete via ATP og lønnen - så det ikke opkræves uden løn men som del af samlet betaling til ATP og at det var noget som skete helt automatisk for et hver CVR når det indberetter løn - ganske som med barsel og AUD faktisk- men sikker er jeg ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jul 14
Indlæg ialt: 27
Fra  Aupi Clean Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Silas

Det er som de øvrige i tråden lovpligtigt for dig, at tegne en arbejdsskade forsikring på dine medarbejdere. Tag en snak med dit forsikringsselskab - de beregner ud fra antal timer den ansatte har. I Vores branche - rengøringbranchen giver vi omkring så vidt jeg husker 6000.- for en fuldtidsansat om året (har lidt med alder, omsætning osv. at gøre). Det er vel rundt regnet en 3 kroner i timen. Om man kan kalde de øvrige forsikringer "nice to have" ift. lager og kontor skal jeg ikke kloge i. Men afhænger måske af hvor stort et tab der er, set over et år kontra forsikringspræmien og om man selv har på bogen til, at dække tabet.

Mange hilsner 

Lars 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 06:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt korrekt hvad John skriver - AES kommer du ikke uden om at betale til, ligesom diverse andre så som AM og ATP (ATP kan du måske slippe for hvis din ungarbejder arbejder et lavt antal timer om ugen). Jeg troede at det var en sundhedsforsikring du mente og tænkte ikke på AES.

Men omkring alt det med AM, SKAT, AES, Barsel.dk og lignende vil jeg helt klart anbefale at lader et lønbureau håndtere for dig.
Det koster måske en 70-120 kr. pr. lønseddel - til gengæld sørger de for at alt dette er betalt og indberettet korrekt.
Da jeg ansatte min første medarbejder, der startede jeg med at bruge et lønbureau, og det vi også i min nuværende virksomhed. Reglerne og satserne for hvad der skal trækkes, hvor meget og hvornår er ret kringlet set med mine øjne. Så set ud fra hvor relativt billigt man kan få nogle andre, som virkelig ved noget om det, til at stå for den del, så vil jeg ikke bruge tid på det.

Men tilbage til mit oprindelige svar - forudsat at f.eks. et lønbureau håndterer lønnen, så er det kun en arbejdsskadeforsikring du som minimum skal have tegnet.

/Jesper

Tilmeldt 27. Apr 17
Indlæg ialt: 7
Fra  Lytigen.dk Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Trådstarter

Har selv haft samme problem med at finde ud af de her forsikringer.

Har i dag modtaget to forskellige tilbud fra forsikringsselskab.

første: lovpligtig forsikring af ejer ved nystartet IVS = ca 1200 kr om året

anden: lovpligtig forsikring af to medarbejdere (en i aldersgruppe 35-49 år, og en i aldersgruppe 50-65 år) hver med 0,33 af en fuldtidsstilling ( i praksis altså op til 12.33 timer om ugen hver) = ca 800 kr om året

altså ialt ca 2000 kr om året.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)