Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af mit hus til eget ApS

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Marslev
Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 10
Fra  Viking Software Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går i øjeblikket og overvejer følgende:

- Jeg vil sælge mit hus til egen virksomhed

- Mens vi er ved at færdiggøre vores nye hus, vil jeg betale leje for at bo i nuværende hus

- Når det nye hus er færdig, vil jeg flytte derned og have kontor i mit tidligere hus

Spørgsmålene vi i øjeblikket forsøger at få overblik over er, hvilke attester (tilstandsrapport, energimærke etc) vi skal lave på vores nuværende hus for lovligt at kunne sælge det.

Jeg er ikke bekymret for at stå med øget risiko i salget, da jeg ejer hus og firma 100% selv.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke vil skrive skøde selv, så anbefaler jeg, at du spørger flere advokater for at få det bedste tilbud på overdragelse af ejendommen og udfærdige en lejekontrakt på lejen af dit hus.

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Fra Marslev
Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 10
Fra  Viking Software Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar, men nu spurgte jeg om alle rapporterne, ikke om skøde.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Attesterne er gjort lovpligtige for at beskytte en køber som forbruger. Du sælger både til dig selv og samtidig til en erhvervsvirksomhed.

Hvis du selv berigtiger handelen, kan du gøre det uden rapporterne. 

Det er dig selv der har indsigelsesretten, og den vil du nok ikke benytte, når du både er køber og sælger.

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Fra Marslev
Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 10
Fra  Viking Software Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak, det var præcis hvad jeg havde brug for at høre. Jeg regnede heller ikke med at forbrugerbeskyttelsen gav mening, når det var en virksomhed, der er køber.

Tak for hjælpen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er med på, at det som hovedregel ikke er fordel at bebo et hus man selv ejer i et selskab. Skatten er skyhøj på det.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Marslev
Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 10
Fra  Viking Software Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for advarslen. Det er kun et par måneder vi vil bo i det, mens vi bygger lidt på det nye hus. Eneste grund til denne manøvre er, at banken ikke kan lide at vi ejer to huse samtidig. Og da firmaet alligevel skal overtage mit gamle hus til at have kontor i efter vi er klar til at flytte, så sælger vi det bare lidt før.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)