Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejerkonstruktion (særeje) ved indgåelse af partnerskab

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Nov 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er i forhandling omkring sammenlægning af 2 firmaer i en eller anden partnerskabsmodel.

I den forbindelse bliver jeg mødt med et krav fra forhandlingspartneren, om at jeg skal etablere særeje for mit Holdingselskab.

Min revisor siger, at det er normal praksis.

Nogen der har nogle erfaringer med dette og kan fortælle lidt om hvordan man gør det?

Vh Peter

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Jeg har ikke direkte erfaring med dette men antager at ønsket skyldes, at det er dig din partner ønsker at samarbejde med og derved forhindre at du overdrager ejerskabet af dit holdingselskab til 3. part og dermed indirekte sælger din anden af det fælles ejede selskab. Det lyder ved meget rimeligt idet jeres samejeroverenskomst alene vedrører det fælles selskab og dermed ikke de vilkår/vedtægter du har i dit eget selskab.

Hvis dit holdingselskab alene ejer anparter i det fælles selskab så vil din andel af det fælles selskab og værdien af dit holdingselskab være det samme. Ved salg af holdingselskab er ejerkonstruktionen i det fælles selskab ikke ændret og derved kan din partner kun acceptere at han nu skal ejer selskabet med en fremmed han ikke selv har valgt. Det er ikke ønskværdigt for den part som står tilbage. Ej heller dig selv.

Mvh Pilde

[Signatur med link udenfor signaturfelt fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)